Volvo S80 - nowa twarz, nowe serce, nowe nogi...

Musieliśmy spojrzeć na te zdjęcia we trzech, by spróbować znaleźć różnice między obecnym a odświeżonym Volvo S80. Znaleźliśmy tylko większy znaczek... Na szczęście zmiany na zewnątrz to nie wszystko, co przygotowało Volvo w swojej flagowej limuzynie.

Może wydaje się to dość śmieszne i mało prawdopodobne, ale oprócz znaczka zmieniono jeszcze tylko listwy dookoła atrapy chłodnicy oraz pod tylnym lampami i powiększono napis Volvo na klapie bagażnika. Dużo więcej zmian zaszło gdzie indziej - we wnętrzu samochodu i w zawieszeniu. Nowe będą także silniki: D5, o którym pisaliśmy tutaj , oraz - uwaga! - bardzo oszczędny, ale chyba zbyt mały 1,6D, o którym wspominaliśmy tutaj .

Jeśli chodzi o wnętrze Volvo S80, doczekało się one lepszych materiałów i lepszego wykończenia. Samochody zostaną wyposażone w nowe kierownice z większą liczbą funkcji, nowe, bardziej eleganckie zegary i wiele innych detali, które mają podkreślać ekskluzywny charakter auta. Jak czytamy w informacji prasowej dotyczącej S80 po face-liftingu, chodziło o to, by wnętrze sprawiało wrażenie wykonanego przez najlepszych rzemieślników i z najlepszych gatunkowo materiałów. Dlatego najbardziej zadbano o dobranie nowej skóry tapicerki i użycie odpowiednich nici, by obicie foteli i drzwi wyglądało jeszcze lepiej. Volvo to w końcu marka premium, więc musi reprezentować sobą więcej niż przeciętniaki.

Volvo zadbało także o tych klientów, którzy oprócz prestiżu, chcieliby doświadczać większej przyjemności z jazdy. Co ciekawe, troską objęto zarówno tych, którzy oczekują od samochodu doskonałych właściwości jezdnych, jak i tych, którzy cenią sobie bardziej komfort podróżowania. Myli się jednak ten, kto myśli, że do S80 będzie wyposażane w system regulacji zawieszenia znany już z wielu innych samochodów. Volvo postanowiło pójść inną drogą - idąc do salonu klient będzie mógł (musiał) wybrać jaka charakterystyka bardziej go interesuje: czy woli bardziej sztywne i niższe aktywne zawieszenie , dzięki któremu pokonywanie zakrętów i jazda z większymi prędkościami stanie się pewniejsza i da więcej satysfakcji kierowcy kochającemu prowadzić; czy też woli auto lekko "bujane" , ale za to dające nieporównywalny komfort w czasie dłuższych podróży.

Volvo daje tym samym do zrozumienia, że dotychczasowe zawieszenie było kompromisem pomiędzy tymi dwoma właściwościami . Poza tym, nie ma co ukrywać, że wprowadzenie systemu regulacji zawieszenia jest dużo bardziej kosztowne i trzeba się naprawdę postarać, by zrobić je tak, by rzeczywiście było czuć różnicę pomiędzy jednym ustawieniem a drugim. Ciekawe który rodzaj zawieszenia będzie wybierać większość nabywców S80. Stawiam na komfortowe.

Odświeżone Volvo S80

jk, źródło: Volvo

Samochody: Volvo S80 - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA