Nowa Toyota Verso

Nie na wszystkie premiery nadchodzącego salonu samochodowego będziemy czekać z wypiekami na twarzy. Nie oznacza to jednak wcale, że te samochody są mniej istotne - budzą po prostu nieco mniej emocji. Takim samochodem jest nowy minivan od Toyoty.

W salonach ma pojawić się już w kwietniu, a światu zostanie zaprezentowana podczas salonu samochodowego Genewa 2009. Toyota Verso różnić się będzie od obecnej wersji nie tylko wyglądem, mocno nawiązującym do stylistyki nowego Avensisa, ale także wydłużonym o 70mm nadwoziem i zwiększonym o 20mm rozstawem osi.

Zmiana tych dwóch parametrów zapowiada poprawienie przestronności wnętrza i większy komfort podróżowania dla pasażerów. Tak jak dotychczas, samochód będzie dostępny również z siedmioma miejscami - jak twierdzi Toyota - miejscami dla osób dorosłych, co wydaje się mocno wątpliwe. Producent chwali się także, że dzięki temu, że każde siedzenie może zostać oddzielnie schowane pod podłogę, istnieją aż 32 konfiguracje przestrzeni za przednimi fotelami. Ciekawe, prawda?

W Verso wysłużoną już w silnikach benzynowych technologię VVT-i  zastąpi Valvematic. W obu przypadkach wykorzystuje się zmienne fazy rozrządu, ale w nowszych jednostkach Valvematic moc wzrosła o ok. 20% a jednocześnie spalanie i emisja CO2 spadły o 12%. Pojemność silników pozostanie bez zmian - do wyboru będzie jednostka 1,6 l (132 KM) lub 1,8 L (145 KM). Jeśli chodzi o wybór silników wysokoprężnych, Toyota nie zapowiada żadnych zmian - Verso będzie można zamówić z silnikiem 2,2 D-4D o mocy 135 lub 180 KM - oba połączone z 6-biegową skrzynią biegów.

Nowe Verso będzie też miał mniejszy apetyt na paliwo, bo, mimo że nie należy do najniższych, ani, na pierwszy rzut oka opływowych samochodów, współczynnik oporu powietrza Cx wynosi jedynie 0,29. To tyle samo, ile w Chevrolecie Corvette z 2002 roku czy pierwszej wersji Porsche Boxstera ...

Toyota podkreśla także, że Verso zostało zaprojektowane przede wszystkim z myślą o rynku europejskim. Jak mówi główny inżynier marki, Masato Katsumata:

Jakość prowadzenia została znacznie poprawiona, a we współpracy z naszymi europejskimi inżynierami zawieszenie zostało ustawione tak, by zachowywało się stabilnie na wszystkich drogach starego kontynentu.

jk, źródło: Carmagazine.co.uk

Zobacz galerię zdjęć Verso

 

Samochody: Toyota Corolla - ogłoszenia

Więcej o: