Lancia Delta w Genewie - coś z klasą i coś czarnego

Żaden szanujący się producent aut nie może sobie pozwolić na nieobecność podczas tak prestiżowego salonu samochodowego, jak ten rozpoczynający się w przyszłym tygodniu w Genewie. Mając to na względzie, Lancia przedstawi w Szwajcarii dwie nowe wersje modelu Delta

Pierwszym z nich będzie nowy flagowy model włoskiej marki, czyli Lancia Delta w wersji Executive. Powstała ona z myślą o najbardziej wymagających klientach, szczególnie ceniących wygodę oraz luksus. Według producenta, "tylna kanapa Delty Executive cechuje się takim samym poziomem komfortu, jak fotele klasy business w samolotach wykonujących loty międzykontynentalne". Wewnątrz ekskluzywnej wersji Delty króluje skóra - beżową wybrano do obszycia foteli oraz części elementów tapicerki drzwi, czarną natomiast pokryto między innymi górną część deski rozdzielczej.

Z zewnątrz nową wersję rozpoznać będzie można po wyjątkowym schemacie kolorystycznym, łączącym unikalny jasno-beżowy lakier większości elementów nadwozia kontrastujący z czarnym dachem oraz czarnymi progami i dolnymi partiami drzwi. Charakterystyczne są również mocno przyciemnione szyby oraz nowe aluminiowe felgi.

Pod maską pojawi się nowy, turbodoładowany silnik benzynowy Di TurboJet o pojemności 1,8 litra. Dzięki połączeniu systemu wtrysku bezpośredniego, zmiennych faz rozrządu oraz wspomnianego turbodoładowania otrzymano jednostkę oferującą moc 200KM, zadowalającą się jednocześnie "umiarkowanymi" ilościami paliwa oraz spełniającą nowe, bardziej restrykcyjne normy emisji spalin - Euro 5. Silnik współpracować będzie z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów.

Wywodząca się z wersji Platino, Delta Executive w standardzie otrzyma: sześć poduszek powietrznych, dwustrefową automatyczną klimatyzację, zawieszenie z systemem aktywnych amortyzatorów, całą "baterię" zaawansowanych systemów poprawiających bezpieczeństwo oraz poczucie panowania nad pojazdem kryjących się pod wspólną nazwą Absolute Handling System, czujniki parkowania, system nawigacji Instant Nav, szyberdach, światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów oraz centralny podłokietnik przedni z chłodzonym schowkiem.

W Genewie swoją premierę będzie miała również inna wyjątkowa wersja Delty, nosząca nazwę Hardblack. Kierowana jest do klientów z nieco bardziej sportowym zacięciem. Wiadomo o niej stosunkowo niewiele ponad to, że również otrzyma nowy 200-konny silnik - niemal identyczny, jak ten z wersji Executive. Inżynierowie wprowadzili w nim jednak kilka modyfikacji, uzyskując 320Nm momentu obrotowego. W połączeniu z sześciostopniową automatyczną/sekwencyjną skrzynią biegów pozwala to rozpędzić "czarną" Deltę do 100km/h w czasie 7,4 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 230km/h. Jednocześnie, jak zapewnia producent, przy takich osiągach w cyklu mieszanym silnik powinien zadowolić się 7,8l benzyny na każde przejechane 100km. Emisja CO2 natomiast wynosi 185 g/km.

bs, Źródło: motorauthority, Lancia

 

Samochody: Lancia Delta - ogłoszenia

Więcej o:
Komentarze (1)
Lancia Delta w Genewie - coś z klasą i coś czarnego
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: krzyś

    0

    dlamnie Lancia skonczyla sie na modelu Theis bo to wloska stylistyka sprawia ze lancie wyruzniaja sie na ulicy a Thema? to przeciez 300C ja sam jezdze Lybra i jestem z niej bardzo zadowolony a tak pozatem na naszym podwurku parkuja asz trzy libry A nowa integrale napweno poprawila by spszedaz lanci pozdrawiam wszystkich miLosników marki Lancia

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX