Mercedes klasy E Coupe - godny następca?

Przyszła pora na długo oczekiwanego następce Mercedesa CLK Coupe. Na początku marca, podczas Salonu Samochodowego w Genewie, swoją premierę będzie miała najnowsza, dwudrzwiowa wersja E-klasy.

Pomijając fazę koncepcyjną, firma Mercedes przedstawia od razu produkcyjną wersję dwudrzwiowej E-klasy,która zastąpi nieco już "wiekowy" model CLK Coupe. Wygląda na to, że Audi A5 oraz BMW E92 (coupe serii 3) mają wreszcie godnego rywala.

Nowy model określany jest przez producenta jako "sportowa interpretacja e-klasy" w wersji sedan. Do zmian stylistycznych zaliczyć można, między innymi: nową atrapę wlotu powietrza z dużym, centralnie umieszczonym emblematem oraz mocniej zaznaczone tylne nadkola, których krawędzie przechodzą w nieco bardziej rozciągnięte i "ostrzejsze", niż w w wersji czterodrzwiowej, tylne lampy.

Stylistyczne zabiegi projektantów nowej E-klasy od początku wzbudzały silne, skrajne emocje. Jest jednak co najmniej jeden argument, który mogą oni teraz przytoczyć na swoją obronę. Dla wersji coupe, współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,24Cx. Jest to lepszy wynik niż w przypadku nowej Toyoty Prius (0,25Cx)!

Coupe odziedziczy większość dostępnych dla w wersji czterodrzwiowej silników. Klient będzie mógł zatem wybrać pomiędzy cztero-, sześcio- oraz ośmiocylindrowymi jednostkami, oferującymi moce od 200 do 382 koni mechanicznych.

Gamę dostępnych silników otwierać będzie czterocylindrowy, dwustukonny silnik wysokoprężny w modelu E 250 CDI, oferujący maksymalny moment obrotowy równy 500Nm. Będzie to jednocześnie najbardziej oszczędna jednostka, charakteryzująca się spalaniem na poziomie 5,3l/100km. Identyczną moc oferować będzie najmniejszy z dostępnych czterocylindrowych silników benzynowych.

Dostępne będą również dwa silniki sześciocylindrowe. Model E 350 CDI napędzany będzie wysokoprężnym V6 oferującym moc 228KM oraz maksymalny moment obrotowy równy 540Nm. Pod maską E 350 CGI znajdzie się natomiast 288-konny sześciocylindrowy silnik benzynowy produkujący 365Nm momentu.

W momencie premiery najmocniejszą z dostępnych jednostek będzie 382-konne V8 w modelu E 500. W drugiej połowie roku można się jednak pojawić wersja AMG, napędzana silnikiem o mocy co najmniej 500 koni mechanicznych.

Komfort oraz pewność prowadzenia zapewniać ma między innymi system Agility Control, dostosowujący pracę amortyzatorów do warunków jazdy. Kierowca otrzyma dodatkowo możliwość wyboru pomiędzy dwoma trybami jazdy: Comfort lub Sport, różniącymi się wstępnymi ustawieniami pracy zawieszenia, reakcji na wciśnięcie pedału gazu oraz momentem zmiany poszczególnych przełożeń w przypadku automatycznej skrzyni biegów.

W nowym coupe dostępnych będzie również szereg rozwiązań technicznych poprawiających bezpieczeństwo pasażerów. Jednym z wielu jest system Attention Assist (asystent zachowania czujności), który analizujący sposób prowadzenia samochodu będzie w stanie ocenić stopień zmęczenia/rozkojarzenia kierowcy i ostrzec go o nadchodzącej senności. System Brake Assist PLUS kontrolujący odległość od poprzedzającego pojazdu pomoże kierowcy uniknąć ewentualnej kolizji, podczas gdy Adaptive Main Beam Assist zadba o to, żeby światło reflektorów nie oślepiało kierowców jadących z naprzeciwka.

Oficjalna premiera dwudrzwiowej E-klasy będzie miała miejsce podczas marcowego Salonu Samochodowego w Genewie, a do salonów ma trafić już w maju.

bs, Źródło: worldcarfans, Mercedes

 

Samochody: Mercedes E-klasa - ogłoszenia

Więcej o: