Lotus Extrema, czyli Exige z sercem V8

Włoska firma tuningowa UK Garage zaprezentowała właśnie swój najnowszy projekt. Trzeba przyznać, że nazwa, jaką mu nadała jest bardzo adekwatna.

Choć trudno to stwierdzić na pierwszy rzut oka, bazą dla tego auta był Lotus Exige pierwszej generacji. Został jednak zmodyfikowany "od stóp do głów". W pierwszej kolejności otrzymał nowy, poszerzający body-kit, który jednocześnie upodobnia go do drugiej generacji modelu. Zwiększono także rozstaw osi, by móc zainstalować wzdłużnie potężny silnik V8.

Klient będzie mógł wybrać spośród kilku wariantów 8-cylindrowych jednostek od General Motors. Na dobry początek są dwie wersje silnika LS3 V8 rozwijające moce 420KM oraz 500KM. Jeśli to nie wystarczy, jest też 520-konny silnik LS7 oraz doładowany mechanicznie LS9 (taki sam, jaki napędza Corvette ZR1) osiągający w tym przypadku moc 638KM.

W swojej najmocniejszej konfiguracji auto ważące około 970kg, do prędkości 60 mph (około 96,5km/h) rozpędza się w czasie 2.9 sekundy, 100 mph (około 160 km/h) pojawi się na liczniku już po zaledwie 7 sekundach, zaś maksymalna prędkość wynosi ponad 200 mph (około 320 km/h).

Z innych opcji silnikowych, można wymienić turbodoładowaną jednostkę V6 o pojemności 2.8l, znaną z Saaba Turbo X. Legitymuje się co prawda niższą mocą (350KM), ale w zamian pozwala ograniczyć masę auta, która w tym przypadku wynosi zaledwie 850kg. To jednak nie wszystko. UK Garage opracowało także superlekką wersję Extremy, napędzaną jednym z kompaktowych silników V8 o pojemnościach od 2.6l do 3.4l. W ich przypadku moce oscylują pomiędzy 360 a 450 końmi mechanicznymi, a masa auta nie przekracza 750kg.

Dostępne są zarówno manualne, jak i sekwencyjne skrzynie biegów. Standardowo Extrema otrzyma zestaw zawieszenia firmy Koni. Jako opcję będzie można wybrać, m.in.: regulowane amortyzatory Ohlins, czterotłoczkowe zaciski hamulcowe AP Racing oraz klatkę bezpieczeństwa.

Ceny "ekstremalnego" Lotusa zaczynają się od 66000 euro. Za dodatkową opłatą, może on zostać przystosowany do poruszania się po publicznych drogach. Może jednak lepiej, żeby pozostał na torze...

bs, Źródło: cardomain

 

Samochody: Lotus - ogłoszenia

Więcej o: