Na początku zeszłego roku pisaliśmy o GT3 RSR w specyfikacji na rok 2008 . Samochód miał oczywiście sześciocylindrowy silnik typu boxer. Z pojemności 3,8 litra generował maksymalną moc 465 KM przy 8000 obr./min. i moment obrotowy 430 Nm przy 7250 obr./min. Silnik można było "kręcić" do niesamowitych 9400 obrotów . W tym roku w silniku wprowadzono jedną poważną zmianę - zwiększono pojemność skokową silnika do czterech litrów. Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, maksymalna moc samochodu spadła - teraz wynosi 450 KM i osiągana jest przy 7800 obr./min. Moment pozostał bez zmian i osiągany jest przy tej samej prędkości obrotowej silnika.
Efektem tych zmian musiał być niewielki wzrost masy auta, bo żeby utrzymać minimalną dopuszczalną w homologacji masę (1220 kg dla ACO* i 1245 kg dla FIA ), Porsche zastosowało lżejsze hamulce i lżejsze oploty przewodów .
Z zewnątrz tegoroczną wersję RSR od zeszłorocznej odróżnia przede wszystkim nowy wlot powietrza na masce . Bardziej spostrzegawczy dostrzegą także nieco zmienione tylne skrzydło, w którym zwiększono zakres regulacji.
Zmianie uległa także cena samochodu. W zeszłym roku stajnie wyścigowe i kierowcy musieli zapłacić za Porsche GT3 RSR 350 000 euro. W tym roku cena podskoczyła do 380 000 , ale przy takiej cenie, różnica 30 000 euro nie ma większego znaczenia. Porsche na pewno nie straci z tego powodu klientów. Z fabryki w Weissach wyjechało już 20 egzemplarzy RSR-a i już wkrótce dotrą one do nowych właścicieli.
* A.C.O. - Automobile Club de l'Ouest - francuska organizacja samochodowa, odpowiedzialna m.in. za organizację wyścigu 24H Le Mans
jk, źródło: Carmagazine.co.uk, Carscoop