Najszybszy Bentley bez dachu

Rodzina Bentleya Speed w końcu jest już kompletna. Ostatni dołączył Continental GTC, stając się najszybszą produkcyjną wersją kabrioletu tej marki.

Pierwszy Speed był mocniejszą wersją pięknego coupe Continental GT. Dwunastocylindrowy silnik w układzie W generuje 610 KM mocy dzięki dwóm sprężarkom i osiąga moment obrotowy 750 Nm w zakresie 1750 - 5600 obr/min. Ten sam silnik znalazł się pod maską Continentala Flying Spur Speed (pisaliśmy o nim tutaj), a teraz w Continentalu GTC, tańszym kabriolecie marki.

Potężna moc pozwala uzyskać prędkość maksymalną 200 mil/h, czyli 322 km/h. Ta psychologiczna granica jest za Atlantykiem traktowana podobnie, jak w Europie podchodzono jeszcze niedawno do prędkości 300 km/h. To osiągnięcie stawia tan kabriolet w nielicznym gronie superszybkich samochodów ze składanym dachem. Delektując się niebem nad głową można pozwolić sobie na chwilę zapomnienia. Prędkość maksymalna ze złożonym dachem jest niewiele mniejsza i wynosi aż 314 km/h. Natomiast niezależnie od tego, czy dach jest złożony, czy nie przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,8 s.

Teraz oferta brytyjskiej firmy wydaje się być kompletna. Klienci mają do dyspozycji bardziej dostępne cenowo Continentale, obejmujące wersje "zwykłe" i "szybkie" oraz tradycyjne, luksusowe i bardzo drogie modele Arnage, Brooklands i Azure. Obie rodziny Bentleya obejmują limuzynę, coupe i kabriolet, przez co każdy, kogo na nie stać, ma pełen wybór.

Oficjalna prezentacja GTC Speed nastąpi podczas marcowego salonu w Genewie.

mjl, źródło: Bentley

 

Samochody: Bentley - ogłoszenia

Więcej o: