GTO według Vandenbrink

Wstępny projekt Vandenbrink GTO powstał ponad dwa lata temu i od razu zdobył uznanie. Od tamtego czasu projekt został dopracowany niemal do perfekcji, w rezultacie czego zdobył niedawno prestiżową nagrodę "Good Design".

Przed dwoma laty nowe wcielenie GTO zaproponowane przez firmę stylistyczną Michiela van den Brinka wyglądało nieźle, ale nie było rewelacyjne. Mimo to, w TopGear nazwano go "najlepiej wyglądającym samochodem na świecie". Dziś wygląda jeszcze lepiej. Linie zostały poprowadzone bardziej klasycznie, przez co w dużo większym stopniu przypomina oryginał.

Ferrari 250 GTO

Vandenbrink GTO zainspirowany jest wyjątkowo rzadkim Ferrari 250 GTO. W latach 1962-1964 powstało ich zaledwie 39 sztuk. Nadwozie projektował Sergio Scaglietti, jeden z ulubionych stylistów założyciela firmy Enzo Ferrariego. 250 GTO otrzymał dwunastocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów i mocy 300 KM. Ten napęd zapewnił mu miano najszybszego samochodu produkcyjnego, dopuszczonego do ruchu. Prędkość maksymalna wynosiła 279 km/h. Przez wielu wielbicieli marki jest on uważany za najwspanialszy model w historii firmy.

Nagroda

Vandenbrink GTO został jednym z laureatów tegorocznej nagrody "Good Design" przyznawanej przez "The Chicago Athenaeum Museum of Architecture and Design". Po raz pierwszy przyznano ją w 1950 roku i uchodzi dziś za jedną z najważniejszych nagród, wręczaną za szczególne osiągnięcia w sztuce projektowania przemysłowego.

Vandenbrink GTO

 

Realizacja marzeń

Dodatkowym smaczkiem jest fakt, że firma Vandenbrink planuje budowę zaledwie pięciu sztuk, z czego podobnie jak oryginał, każdy będzie się różnił od pozostałych w szczegółach. Bazę ma stanowić Ferrari 599 GTB Fiorano. Odpowiedzialność za stronę mechaniczną bierze na siebie znana firma tuningowa edo competition. Prace związane ze stopami aluminium, które to w głównej mierze będą stanowić materiał konstrukcyjny nowego GTO, będą prowadzone z pomocą Alwina Heitbrinka. Posiada on spore doświadczenie w odbudowie zabytkowych modeli Ferrari, wliczając w to znakomite 250 GTO. Henk van Lith również specjalizujący się w samochodach z Maranello ma być odpowiedzialny za wnętrze. Do wyboru mają być dwie wersje silnikowe. Szczegóły techniczne planowane przez Vandenbrink podajemy w tabeli poniżej.

 

Dane techniczne
Vandenbrink 599 GTO Vandenbrink 630 GTO
Silnik V12, wolnossący
V12, wolnossący
Głowica 4 zawory na cylinder
4 zawory na cylinder
Moc maksymalna 650 KM
750 KM
Moment obrotowy
630 Nm
680 Nm
Skrzynia biegów
ręczna lub sterowana łopatkami
ręczna lub sterowana łopatkami
Napędtylny tylny
Rozstaw osi 2750 mm
2750 mm
Rozstaw kół przód/tył
1690/1618 mm
1690/1618 mm
Przyspieszenie 0-100 km/h
< 3,6 s
< 3,4 s
Prędkość maksymalna
> 330 km/h
> 350 km/h

 

Marcin Lewandowski, źródła: Carbodydesign, Vandenbrink, Wiki, Diseno-art

 

Samochody: Ferrari - ogłoszenia

 

Więcej o: