Audi A7 - większy brat sportowego A5

Reakcja niektórych firm na pojawienie się konkurencyjnego modelu zapełniającego kolejną niszę bywa dość ospała. Ale lepiej późno niż wcale. Oto oficjalne szkice zapowiadające Audi A7.

Cztery lata temu na rynku pojawił się Mercedes CLS, którego okrzyknięto pierwszym czterodrzwiowym coupe. Wielu to określenie się nie podoba, chociaż słowo coupé pochodzące z francuskiego oznacza "ścięty". Nazwa nie wprowadza więc ograniczeń co do ilości drzwi.

Kolejnym autem tego typu, który pojawił się na rynku jest Passat CC. Wygląda na to, że trzeci w kolejce będzie model bardziej luksusowej marki Volkswagena. Audi A7 ma zadebiutować w wersji prototypowej na największym amerykańskim salonie samochodowym odbywającym się co roku w Detroit.

Audi A7 to bez wątpienia sportowa limuzyna. Czym będzie się różnić od A6 lub S6? Tym, czym Passat różni się od Passata CC. Na poważnie, A7 będzie niższy, pozbawiony podstawowych jednostek napędowych, wyposażony w sportowe zawieszenie, którego nie zaakceptowaliby wszyscy klienci A6. Inaczej mówiąc inżynierowie tworzący nowy model nie byli zmuszani do kompromisów.

Podstawową jednostką napędową będzie 204-konny silnik V6 o pojemności 2,8 litra. Kolejna jednostka będzie mocniejsza o połowę, a swoje 300 KM uzyska z pojemności 3 litrów i doładowaniu. Najmocniejszy ma być niemal 400-konny potwór V8 (4,2 l.), przynajmniej do momentu prezentacji modelu RS7. Ten miałby być napędzany potężnym silnikiem V10 5,2 l. o mocy 600 KM.

Linia nowego modelu ma w założeniu odwoływać się do Audi 100 Coupe S. Stąd podniesiona linia bocznych okien w tylnej części nadwozia. Szkoda tylko, że ten motyw na prezentowanych szkicach przywodzi na myśl Citroena C5. A może nie powinno to dziwić, nowy C5 jest ponoć bardzo niemiecki.

Audi A7 ma się pojawić w sprzedaży już w połowie przyszłego roku jako model na rok 2010.

mjl, źródło: Audi, WorldCarFans, MotorAuthority

 

Samochody: Audi A6 - ogłoszenia

 

Więcej o: