Freight Bus - nowe podejście

Hugh Frost przedstawił swoją wizję transportu publicznego (i nie tylko), którego głównym elementem miałyby być autobusy FreightBUS. Zobaczcie sami, czy jego wizja jest realna.

Nowa wizja piętrowego autobusu londyńskiego to nie tylko nowy projekt takiego pojazdu. Wg Hugh Frosta jego wykorzystanie mogłoby być szersze i obejmować funkcje towarowe w godzinach nocnych, kiedy flota transportu publicznego w większości jest bezczynna.

Nie tylko dla ludzi

W założeniu projektu było stworzenie autobusu mogącego zastąpić (pośrednio) słynne piętrowe londyńskie autobusy. Dodatkowo FreightBUS ma mieć łatwo adaptowalne wnętrze w zależności od potrzeb. Podczas godzin szczytu może pomieścić 98 stojących pasażerów przy 52 miejscach siedzących, zmieniając tą konfigurację w odpowiednio 40 miejsc stojących przy aż 90 miejscach siedzących.

"Po godzinach" FreightBUSy mogłyby być wykorzystywane do przewozu towarów. Po złożeniu wszystkich siedzeń uzyskuje się powierzchnię pozwalającą na pomieszczenie 35 europalet. Ładowanie ich przez tylne drzwi może być trudne i nieporęczne, ale sama idea jest godna uwagi.

Napęd

Hugh Frost najchętniej widziałby FreightBUS jako pojazd o zerowej emisji. Napęd miałby się odbywać poprzez silniki elektryczne umieszczone przy kołach. Energii miałyby dostarczać baterie, których tzw. szybkie ładowanie zajmowałoby minutę! Jak widać pan Frost sięga wyobraźnią daleko w przyszłość.

Bardziej realny pomysł to zastosowanie dodatkowo spalinowego silnika napędzanego LPG. Pełniłby on jedynie funkcję źródła energii elektrycznej służącej do podładowywania baterii.

Pieniądze

FreightBUS startował w tegorocznym konkursie "Transport for London" na nowy projekt autobusów dla stolicy Wielkiej Brytanii, którego nie wygrał. Mimo to Frost ma nadzieję, że uda mu się znaleźć inwestora w celu realizacji projektu.

mjl, źródło: Worldcarfans

 

Autobusy - ogłoszenia

Więcej o: