Audi A5 Cabrio i S5 Cabrio - byle do wiosny!

Premiera obu modeli nastąpi w marcu przyszłego roku podczas salonu samochodowego w Genewie. Jednak już dziś możemy obejrzeć ich pierwsze oficjalne zdjęcia. Firma Audi przekazała również garść informacji na temat nowych modeli. Zapraszamy!

Jak widać na zdjęciach, w obu kabrioletach Audi zdecydowało się zastosować dachy z tkaniny. Rezygnując z rozwiązania z twardym dachem ograniczono masę samochodu oraz wygospodarowano całkiem rozsądną przestrzeń w bagażniku - przy otwartym dachu wynosi ona 320 litrów. A jeśli mowa o otwieraniu dachu - operacja ta potrwa 15 sekund i będzie mogła być przeprowadzona przy prędkości do 50km/h.

W informacji prasowej przekazanej przez firmę Audi możemy odnaleźć również szereg informacji na temat instalowanych silników oraz rozwiązań technologicznych obecnych w nowych modelach.

A5 Cabrio odziedziczy silniki znane z modelu A5. Będą zatem dostępne dwie jednostki wysokoprężne - 2,7l TDI i 3,0l TDI o mocach, odpowiednio - 190KM i 240KM oraz cała gama silników benzynowych - najmniejszy 1,8l TFSI (160KM), dwie wersje 2,0l TFSI (180KM i 211KM) oraz 3,2l V6 FSI (265KM).

Ten ostatni, przy zastosowaniu przedniego napędu, pozwoli osiągnąć "setkę" w czasie 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 246km/h. Co więcej, firma zapowiada, że średnie spalanie dla tego silnika wyniesie jedynie 8,6l na 100 kilometrów.

Dla A5 Cabrio z mocniejszą wersją silnika 2,0l TFSI oraz z jednostką 3,2l V6 jako opcja dostępna jest siedmiostopniowa skrzynia biegów S-Tronic. W wersji z silnikiem 3,0l TDI znajdzie się ona w standardzie. Ta dwusprzęgłowa przekładnia przystosowana jest do współpracy z napędem na wszystkie koła Quattro.

Istnieje również możliwość zainstalowania systemu Audi Drive Select. Pozwala on kierowcy wybrać jeden z trzech fabrycznych trybów jazdy (komfortowy, średni, dynamiczny), które skonfigurowane są na podstawie różnych ustawień w zakresie takich parametrów, jak: siła tłumienia zawieszenia, reakcja na wciśnięcie pedału gazu, siła wspomagania układu kierowniczego oraz charakterystyka zmiany biegów. Jeśli klient zdecyduje się także na zainstalowanie systemu MMI (Multi Media Interface), otrzyma możliwość skonfigurowania swojego własnego trybu jazdy.

Audi Drive Select będzie jednak wymagał dokupienia co najmniej jednej z trzech dodatkowych opcji: sportowego dyferencjału, regulacji tłumienia amortyzatorów lub dynamicznego układu kierowniczego.

W modelu S5 Cabrio wolnossące 4,2-litrowe V8 (znane z wersji S5 Coupe) zostanie zastąpione mechanicznie doładowanym 3-litrowym V6 TFSI. Silnik ten oferuje moc 333KM i maksymalny moment obrotowy równy 440Nm, osiągany w zakresie 2900-5300rpm. Pozwoli rozpędzić S5 Cabrio do 100km/h w czasie 5,6 sekundy oraz podróżować z elektronicznie ograniczoną prędkością maksymalną równą 250km/h. Szacowana wartość średniego spalania wynosi 9.6l/100km.

S5 Cabrio otrzyma 7-stopniową skrzynia biegów S-Tronic oraz napęd na cztery koła Quattro w standardzie. Jako opcja będzie dostępny sportowy dyferencjał.

Ceny rozpoczynają się od 37tys. euro, czyli około 144tys złotych, dla modelu A5 z najsłabszym silnikiem 1,8l TFSI.

bs, Źródło: autoblog.com, jalopnik.com

 

Znajdź Audi dla siebie - oferty Autotrader.pl

Więcej o: