Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Audi A5 Cabrio i S5 Cabrio - byle do wiosny!
Jak widać na zdjęciach, w obu kabrioletach Audi zdecydowało się zastosować dachy z tkaniny. Rezygnując z rozwiązania z twardym dachem ograniczono masę samochodu oraz wygospodarowano całkiem rozsądną przestrzeń w bagażniku - przy otwartym dachu wynosi ona 320 litrów. A jeśli mowa o otwieraniu dachu - operacja ta potrwa 15 sekund i będzie mogła być przeprowadzona przy prędkości do 50km/h.
W informacji prasowej przekazanej przez firmę Audi możemy odnaleźć również szereg informacji na temat instalowanych silników oraz rozwiązań technologicznych obecnych w nowych modelach.
A5 Cabrio odziedziczy silniki znane z modelu A5. Będą zatem dostępne dwie jednostki wysokoprężne - 2,7l TDI i 3,0l TDI o mocach, odpowiednio - 190KM i 240KM oraz cała gama silników benzynowych - najmniejszy 1,8l TFSI (160KM), dwie wersje 2,0l TFSI (180KM i 211KM) oraz 3,2l V6 FSI (265KM).
Ten ostatni, przy zastosowaniu przedniego napędu, pozwoli osiągnąć "setkę" w czasie 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 246km/h. Co więcej, firma zapowiada, że średnie spalanie dla tego silnika wyniesie jedynie 8,6l na 100 kilometrów.
Dla A5 Cabrio z mocniejszą wersją silnika 2,0l TFSI oraz z jednostką 3,2l V6 jako opcja dostępna jest siedmiostopniowa skrzynia biegów S-Tronic. W wersji z silnikiem 3,0l TDI znajdzie się ona w standardzie. Ta dwusprzęgłowa przekładnia przystosowana jest do współpracy z napędem na wszystkie koła Quattro.
Istnieje również możliwość zainstalowania systemu Audi Drive Select. Pozwala on kierowcy wybrać jeden z trzech fabrycznych trybów jazdy (komfortowy, średni, dynamiczny), które skonfigurowane są na podstawie różnych ustawień w zakresie takich parametrów, jak: siła tłumienia zawieszenia, reakcja na wciśnięcie pedału gazu, siła wspomagania układu kierowniczego oraz charakterystyka zmiany biegów. Jeśli klient zdecyduje się także na zainstalowanie systemu MMI (Multi Media Interface), otrzyma możliwość skonfigurowania swojego własnego trybu jazdy.
Audi Drive Select będzie jednak wymagał dokupienia co najmniej jednej z trzech dodatkowych opcji: sportowego dyferencjału, regulacji tłumienia amortyzatorów lub dynamicznego układu kierowniczego.
W modelu S5 Cabrio wolnossące 4,2-litrowe V8 (znane z wersji S5 Coupe) zostanie zastąpione mechanicznie doładowanym 3-litrowym V6 TFSI. Silnik ten oferuje moc 333KM i maksymalny moment obrotowy równy 440Nm, osiągany w zakresie 2900-5300rpm. Pozwoli rozpędzić S5 Cabrio do 100km/h w czasie 5,6 sekundy oraz podróżować z elektronicznie ograniczoną prędkością maksymalną równą 250km/h. Szacowana wartość średniego spalania wynosi 9.6l/100km.
S5 Cabrio otrzyma 7-stopniową skrzynia biegów S-Tronic oraz napęd na cztery koła Quattro w standardzie. Jako opcja będzie dostępny sportowy dyferencjał.
Ceny rozpoczynają się od 37tys. euro, czyli około 144tys złotych, dla modelu A5 z najsłabszym silnikiem 1,8l TFSI.
bs, Źródło: autoblog.com, jalopnik.com
-
Dopłaty do samochodów elektrycznych mogą wyglądać zupełnie inaczej niż zakładano. Pewne jest jedno - nie będzie ich w tym roku
-
Dlaczego nie warto tankować samochodu około godziny 16:00
-
Już jest nowy Mercedes GLA. Duże zmiany małego SUV-a ze Stuttgartu
-
"Sprzedam punkty karne. Tanio" - handel punktami w Polsce wciąż kwitnie
-
Audi Q3 Sporback - SUV w sportowym wydaniu
- Pierwszeństwo pieszych przed przejściem to początek. Premier zapowiada kilka bardzo ważnych zmian dla kierowców
- S5. Nareszcie pojedziemy z Poznania do Wrocławia ekspresówką. Trasa zajmie około półtorej godziny
- Opinie Moto.pl: Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi AWD - Stylowy i komfortowy
- Nowy Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC. Chwilę po premierze czas na sportową wersję
- Nowe Audi RS 5 Coupe i RS 5 Sportback. W 25. rocznicę stworzenia linii RS
Forum
- Turbo dziura ? (10)
- Ranking szanowanych zawodów (35)
- Brawo TIRowcy (17)
- OT o co chodzi z tymi sędziami? (111)
- OT - tak będzie z pogotowiem pod Korwinem? (10)
- Lewusy - podsumowanie 2.0 (46)
- Bystre w technice kierowniczki yariskow (21)
- OT - telefon :) (26)
- Na ile wyceniacie bezpieczeństwo pieszych? (94)
- Nie wiem jak skomentować taką głupotę... (30)