Volskwagen Scirocco - V6 nie zamruczy

Niemal codziennie piszemy o tym jak producenci samochodów zmagają się z coraz ostrzejszymi normami ekologicznymi. Czasem bywa to jeden z powodów wymuszających porzucenie lub przynajmniej modyfikację projektu. Tak jest w tym przypadku.

Volkswagenod jakiegoś już czasu pracuje nad mocniejszą, cywilną wersją Scirocco. Inspiracją będzie wersja GT24, zaprezentowana w maju tego roku.

Nie zobaczymy jednak Scirocco z emblematem R32. Najmocniejszym silnikiem będzie najprawdopodobniej, znany z Audi S3, turbodoładowany 2-litrowy TFSI. Nie można narzekać, bo pod nogą znajdziemy 265 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy równy 350Nm, dostępny w zakresie 2500-5000obr/min. Sprint do "setki" zajmie mniej więcej 5 sekund (dla trzydrzwiowej wersji S3 jest to dokładnie 5,5 sekundy), a osiągniecie - elektronicznie ograniczonej - prędkości maksymalnej równej 250km/h nie będzie żadnym problemem.

Dlaczego Volkswagen rezygnuje z wersji z 3,2-litrowym V6? Prawdopodobnie chodzi zarówno o wspomniane względy ekologiczne (zbyt wysoka emisja CO2), jak i ekonomiczne - spalanie. Silnik Golfa R32 emituje do atmosfery 257 gramów CO2 na każde 100 kilometrów. Odpowiednio, w przypadku 2,0 TFSI z Audi S3, ta wielkość wynosi już 199 g/100km. Z kolei średnie spalanie w przypadku V6 jest wyższe o 2,3l w porównaniu do silnika Audi.

Poza tym, obecnie 2-litrowe doładowane jednostki nowej generacji oferują porównywalne lub większe osiągi, niż wolnossące silniki o znacznie większej pojemności.

Jeśli chodzi o wygląd, nie mana razie oficjalnych informacji ile GT24 zostanie w nowym najmocniejszym cywilnym Scirocco. Wiadomo natomiast, że premiera jest planowana na początek 2010 roku.

bs, żródło: carmagazine, mothorauthority

 

Znajdź Volkwagena Scirocco dla siebie - oferty Autotrader.pl

Więcej o: