Porsche Cayman i Boxster odświeżone

Kilka miesięcy temu Porsche przedstawiło modele 911 po face liftingu. Nietrudno było się domyślić, że zmiany czekają też Boxstera i Caymana - dwa auta z centralnie umieszczonymi 6-cylindrowymi jednostkami.

Oprócz mniej lub bardziej widocznych zmian stylistycznych (światła przednie i tylne, zderzaki i inne kosmetyczne szczegóły) i odświeżenia wnętrza, najważniejsze modyfikacje wprowadzono do jednostek napędowych.

Zwykłe wersje (nie "S") będą miały teraz o 0,2 l większą pojemność silnika - 2,9 litra. Moc w Boxsterze wzrośnie o 10 KM, a w Caymanie o 20 KM - odpowiednio do 255 i 265 koni. W modelach "S" zmiany są jeszcze wyraźniejsze, przynajmniej jeśli chodzi o moc. Pojemność pozostanie bowiem ta sama, ale dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku, moc wzrośnie o 15 KM w Boxsterze S i 25 KM w Caymanie S - odpowiednio do 310 i 320 KM. Nie bez znaczenia jest też fakt, że dzięki takiemu typowi wtrysku, paliwo jest lepiej spalane, co czyni nowe Porsche bardziej ekologicznymi.

Zobacz Boxstera i Caymana w ruchu - wideo

Kolejną niemniej istotną zmianą jest zastosowanie nowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów (PDK). Dzięki temu, biegi można zmieniać jeszcze szybciej, co oznacza, że przyspieszenie samochodu nieznacznie poprawiło się. Dodatkowym atutem skrzyni PDK są nowe przełożenia (w liczbie siedmiu), dobrane tak, aby obniżyć apetyt na paliwo. Porsche podaje, że w mniejszych jednostkach średnie spalanie wynosi 8,9 l/100 km, a w większych jedynie 9,2 l/100 km. Doświadczenie pokazuje, że rzadko kiedy parametry podawane przez producenta mają związek z rzeczywistością, ale mimo wszystko, chyba żaden inny producent samochodów sportowych nie może pochwalić się takimi "średnimi" wynikami. Porsche nam zielenieje. Poniekąd słusznie.

Zobacz także:

Nowa Carrera

jk, źródło: carmagazine.co.uk, Mototarget

Znajdź Porsche dla siebie: oferty na autotrader.pl

Więcej o:
Copyright © Agora SA