Mocniejsza i lepsza Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara zaprezentowana w obecnej wersji trzy lata temu doczekała się liftingu. Dodano trochę użytecznych systemów i poprawiono bezpieczeństwo.

Z zewnątrz zmieniło się niewiele. Przedni zwis wydłużył się o 30 mm dzięki nowemu zderzakowi. Zmieniono także atrapę chłodnicy. Lusterka boczne są teraz większe oraz mają wbudowane kierunkowskazy.

Wnętrze zyskało więcej, niż samo nadwozie. Nowy zestaw wskaźników podaje teraz informacje z komputera pokładowego. Jest to średnie zużycie paliwa, dystans jaki pozostał do przejechania, czy przełożenie automatycznej skrzyni biegów.

Niektóre funkcje jak tempomat umieszczono w kierownicy i podświetlono. W celu poprawy komfortu podróżowania środkowy podłokietnik jest teraz regulowany w poziomie. Z tego samego powodu wersje z silnikami 2.4 i 3.2 litra mają teraz lepsze wyciszenie.

Nowe silniki opisane są w osobnym artykule.

Po raz pierwszy w samochodzie Suzuki, zastosowano system wspomagający zjazd ze wzniesienia. Ma on poprawiać nie tylko bezpieczeństwo, lecz także własności terenowe samochodu. W momencie zjazdu przy puszczonym pedale hamulca system sam uruchamia układ hamulcowy redukując prędkość. Pozwala to w bezpieczny sposób opanować auto mniej wprawnym kierowcom. Z moich doświadczeń wynika, że systemy te działają zdecydowanie za "ostro".

 

mjl

Znajdź Suzuki Grand Vitarę dla siebie - oferty Autotrader.pl

 

Więcej o:
Komentarze (13)
Mocniejsza i lepsza Grand Vitara
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    SUV nie jest złym rozwiązaniem przy pewnych zastrzeżeniach. W mieście jest trochę nieporęczny ze względu na rozmiary ale siedzi się wyżej i jest lepsza widoczność, system 4x4 przydaje się w zimie na śniegu i lodzie, wysokie zawieszenie powoduje, że krawężniki, leżący policjanci i wielkie dziury w drogach nie demolują tak samochodu. Do tego spora przestrzeń w środku no i zwykle są to całkiem fajne samochody.

  • Gość: Gość

    0

    Mam konkurenta Vitarki, ale nie ma to znaczenia - ważne po co - by nie obawiać się dziur, wysokich krawężników, nie "wieszać" na byle garbie... Co mnie obchodza włąsnosci terenowe - nie potrzebne mi - potrzebuję wyższego zawieszenia, czasem napędu 4x4, a jak z nieco wyzszego autka lepiej widzę co za "d.." w Golfie-2 rozkraczyła się na srodku skrzyzowania to włąściwie wszystko czego mi potrzeba

  • Gość: Gość

    0

    widac że tylko jeden wpis jest od osoby która jeździ suvem, reszta to tzw segment KOMPAKT, każdy kto choc raz prowadził chocby tak pospolite auta jak vito czy transporter o RAV 4 nie mówie, doceni ich zalety , wjadą prawie wszędzie(nawet parkingpodziemny pod marketem) , zabiorą wszystko począwszy od rodziny i znajomych na wakacje po materiały potrzebne na wykończenie 3/4 domu. dynamika jazdy co najmniej niezła, a konfort i ergonomia takie że trasa 2000 km niestraszna, nawet koszty eksploatacyjne porównywalne z klasą KOMPAKT.

  • Gość: Gość

    0

    Skąd przekonanie , że kupując np SUVa chce przed kimś przyszpanować? W głębokim nosie mam to co inni sobie o mnie pomyślę, bo jade akurat takim samochodem , a nie innym.

  • Gość: Gość

    0

    Vitara jest bardzo bezpiecznym, świetnie prowadzącym się autem / stały napęd 4x4/, im gorsze warunki drogowe tym lepsza, ekonomiczna / mój DDiS - 7 do max 8 l/100 km/, po przejechanych 54 tys. km na polskich /i nie tylko/ drogach brak jakichkolwiek oznak zużucia auta. Rewelacja również w porównaniu z moją poprzednią "laguną". Polecam gorąco - nawet uboższa i tańsza wersja / ok.83 tys. zł/ jest wystarczająco bogato wyposażona. I ta świecąca się w środku rura wydechowa - mimo diesla czyste spaliny.

  • Gość: Gość

    0

    Ludzie kupuja SUVy bo sie przydaja. Ja mam Nissana Pathfinder'a LE 4L V6 i bardzo mi sie przydaje. 1. Duze mozliwosci ladunkowe (5-cio osobowa rodzina + wozek + bagaze; moge tez zabrac 7 osob gdy przyjezdza ktos znajomy mnie odwiedzic; mam gdzie zaladowac materialy budowalne do remontu domu) 2. 4x4 i kontrola trakcji przydaje sie w gorzystym terenie (mieszkam w Pensylvanii) i w wyprawach na narty 3. Pomimo duzej masy idzie to 7.5 sek do setki (266KM) i moge wyprzedzac na starcie z pod swiatel innych szpanerow ;-)

  • Gość: Gość

    0

    to ze amerykanie kupuja suwy to rozumiem ale polacy to nie za bardzo

  • Gość: Gość

    0

    Suzuki Grand Vitara 3.2 V6 wyposażona jest "terz" w system wspomagający przy stromych zjazdach - opis pod zdjęciem

  • Gość: Gość

    0

    Dlaczego SUV?
    uwazam, że na polskie drogi suv to nie jest wcale zły pomysł (pomijajac cenę zakupu i eksploatacji).
    Dla mnie dobrym rozwiązaniem byłoby zwykłe kombi z napędem 4x4 i wzmocnionym zawieszeniem...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX