Najmocniejszy Caliber, już w Polsce!

Niedawno w warszawskim salonie samochodowym Chrysler, Jeep i Dodge miała miejsce polska premiera samochodu Dodge Caliber STR4. Jak na samochód za 105 tys., oferuje całkiem dużo.

SRT (Street and Racing Technology) postanowiło się wziąć za Caliber'a. W samochodzie zamontowano turbodoładowany silnik o pojemności 2,4 litra, mocy 295KM przy 6000 - 6400obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 363 Nmdostępnym od 2000 do 5600 obr/min. Dzięki takiej mocy samochód przyspiesza do "setki" w 6,7 sekundy. Prędkość maksymalna to 245 km/h. Przyczepność przy tak dużej mocy oraz napędzie na przednią oś zapewnia elektronicznie sterowany system BLD (brake-lock differential) blokujący mechanizm różnicowy za pomocą hamulców.

We wnętrzu będziemy czuć ducha sportu dzięki sportowo wyprofilowanym fotelom SRT, grubej skórzanej kierownicy i zamieszczonemu po lewej stronie tablicy rozdzielczej wskaźnikowi doładowania (wyskalowanemu od próżni do 1,5 bara). Na pedały nałożono przeciwpoślizgowe nakładki zrobione z metalu. W SRT4 zamieniono miejscami prędkościomierz z obrotomierzem. Tu przecież najważniejsze są obroty i moc, a nie prędkość! Prędkościomierz podczas zamiany zyskał parę kresek (teraz jest wyskalowany do 300km/h!).
Standardowo montowany wyświetlacz Reconfigurable Display pokazuje takie informacje jak czas przyspieszenia 0-100 i hamowania 100-0, przeciążenia, czy czas przejechania 1/4 mili od startu zatrzymanego.

Z zewnątrz poznamy sportowego Caliber'a po 19-calowych felgach aluminiowych, na których zamontowano opony 225/45 Goodyear F1 Supercar. Na masce znalazł się duży wlot powietrza oraz dwa mniejsze wyloty. Wszystko to, by ochłodzić wnętrze komory silnika. Na tylnej klapie zamontowano duży spoiler, a końcówka rury wydechowej ma średnicę 10cm! Jak mówi Trevor Creed wiceprezes ds. projektowania

Już na etapie szkiców chcieliśmy, by Dodge Caliber SRT4 miał ten agresywny, charakterystyczny dla SRT wygląd.

SRT4 został opuszczony o 28mm z przodu i 22mm z tyłu w stosunku do Caliber'a SXT. Specjalnie zestrojone dla SRT4 ESP ma działać tak, by bez zbyt częstej ingerencji systemu, auto trzymało się wyznaczonego toru jazdy. Układ kierowniczy także został przystosowany do mocy i osiągów pojazdu

Thomas Hausch, wiceprezes ds. sprzedaży światowej Chrysler LLC powiedział, że:

Podczas gdy większość naszej konkurencji stosuje silniki o mniejszej pojemności, SRT4 wyróżnia się najmniejszym spalaniem wśród konkurentów z silnikami ponad-dwulitrowymi

Potem zapewnia, że samochód może się pochwalić spalaniem nie przekraczającym 9 l/100km.. nie wiem czy to tak mało...

Dodge Caliber SRT4 wydaje się być dość ciekawa ofertą. Za niewiele ponad 100 tys. zł dostajemy nie mały samochód o b. dobrych osiągach!

Można także dokupić np. nawigację, czy też coś dla prawdziwych audiofilów - system audio SRT/Kicker składający się z 13 głośników, 200-watowego subwoofera oraz 322-watowego wzmacniacza.

 

tk

Znajdź Dodge'a dla siebie - oferty na Autotrader.pl

Więcej o:
Komentarze (14)
Najmocniejszy Caliber, już w Polsce!
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    fr: Przy aktualnej propozycji rabatowej Audi za naprawdę niewiele wyższą cenę masz S3 z quattro, które lepiej wygląda (to niby rzecz gustu) i jeździ (o całą sekundę szybciej do 100 km/h, zapewne na torze też wypadłby lepiej). Koszty, o których wspominasz, swobodnie mieszczą się w połowie różnicy cen oficjalnego dystrybutora i prywatnego importera.

  • Gość: Gość

    0

    fr -ty napewno jestes dobrym sprzedawcą aut marki dogde.

  • Gość: Gość

    0

    najbardziej podoba mi się komentarz o cenach, zX prawie trafił w sedno, nie dodał tylko że to nie diler sprowadza ze stanów auto tylko DYSTRYBUTOR którym jest Chrysler Polska, diler na pewno nie jest do przodu 26000, tylko jakiś ułamek tej ceny, poza tym trzeba doliczyć koszty rozszerzonej gwarancji, zmian dostosowujących do europejskiego rynku i oczywiście transport, cena końcowa w takim wypadku (szczególnie w porównaniu do konkurencji - ciekawe kto ma napęd na 4 koła - może R-ka Hondy???) wydaje się nader ciekawa, szczególnie ze SRT to samochody nie robione na jednej taśmie (tak jak Japoński chłam, czy badziewiaste Europejczyki) tylko na specjalnej lini produkcyjnej.

  • Gość: Gość

    0

    23350 usd * 2.5 = 58 375 PLN * 10% (akcyza) = 64.212 PLN * 22%(VAT) = 78.339 PLN

    105 000 - 78 339 = 26.660 PLN Dla dilera.. mozna sie targowac... F*ck

  • Gość: Gość

    0

    " Przyczepność przy tak dużej mocy oraz napędzie na przednią oś zapewnia elektronicznie sterowany system BLD (brake-lock differential) blokujący mechanizm różnicowy za pomocą hamulców."
    Nie blokujący mechanizm różnicwy za pomocą hamulców, a hamujący koło mające poślizg. Z blokadą mechanizmu nie ma to nic wspólnego. Kto wypisuje takie bzdury?? Dziennikarz motoryzacyjny powinien wiedzieć takie rzeczy.

  • Gość: Gość

    0

    Hahaha, 295KM z napedem na przod i nawet nie ma lsd lub chociazby tbd - jak tym jezdzic na zakretach?
    do czego to doszlo zeby w Polsce sprzedawac gownianego Dodge'a, lol

  • Gość: Gość

    0

    afik bebechy są w tym z Miśka... no i ta blokada dyfra przy użyciu hamulców... toż semantyczne nadużycie :)

  • Gość: Gość

    0

    To ja jednak wolę swoje 13-to letnie Volvo 850 T-5R
    Turbodoładowany silnik 2.3 litra oferuje 240KM i 330Nm rozpędzając prawie półtoratonowego sedana w niecałe 7 sekund :)
    Spalanie 9l/100km też jest osiągalne, ale tylko na trasie i to przy spokojnej jeździe. Ciśnięty w mieście potrafi wypić nawet 20l/100km.
    Frajda z jazdy niesamowita, a widok zdziwionych min dresiarzy po tym, jak objedzie ich "latająca cegła" jest bezcenny ;)
    Pozdrawiam wszystkich volvomaniaków!

  • Gość: Gość

    0

    Panowie, tylko subaru impreza i evo, reszta to badziewieeeeeeee

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX