Miejska Honda

Chociaż jego poprzednik jest sprzedawany w Polsce, to trudno go zobaczyć na ulicy. Jeden silnik i niezgrabna sylwetka z doczepionym kufrem nie zachęcały do zakupu. Teraz wiele się zmieniło, ale nie wszystko. Oto zupełnie nowa Honda City.

Czym jest Honda City? To mały miejski sedan, w Europie można go przydzielić do segmentu B. Zbudowany na tej samej płycie podłogowej co Jazz, ale oferuje wewnątrz więcej przestrzeni dzięki zwiększonemu rozstawowi osi. Dodatkowym wyróżnikiem jest przepastny bagażnik, który ma pomieścić bagaż dla całej rodziny.

W stosunku do poprzednika wiele się zmieniło. Pokraczna sylwetka została zastąpiona całkiem zgrabnym nadwoziem. Zlikwidowano nieprzydatną boczną szybkę, usytuowaną dotąd przed przednimi drzwiami, same drzwi zostały ładnie narysowane, a bagażnik nie jest już doczepionym "plecakiem" psującym linię.

Nowa Honda City została trochę upodobniona do innych modeli firmy. Przednie światła wyraźnie nawiązują do kształtu znanego z nowego Accorda. Z tyłu jest już nieco gorzej. Gdyby nie duży znaczek, niewielu kierowców skojarzyłoby od razu ten model z firmą Honda.

W kwestii napędu niewiele się zmieniło. Nadal oferowany jest tylko jeden silnik. Jednostka ma pojemność 1,4 l. i osiąga równe 100 KM. Jest to 17 mechanicznych rumaków więcej, niż u poprzednika, ale osiągi zostały poprawione w niewielkim stopniu. Skrzynia ręczna pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 11,8 a sześciobiegowa automatyczna w 14,7 s. Z takimi wynikami City nie jest mistrzem sprintu, ale też nigdy nie miał takich aspiracji.

Honda City jest przeznaczona na rynki krajów rozwijających się jako mały rodzinny sedan renomowanej marki w stosunkowo niskiej cenie. Światowa premiera miała miejsce w Tajlandii, a europejska zaplanowana została na targi w Istanbule. Miejmy nadzieję, że nowa Honda City będzie oferowana też w Polsce, by w końcu móc śmiało konkurować z Fiatem Linea, czy nowym Renault Thalia.

 

Marcin Lewandowski

Znajdź Hondę dla siebie - oferty Autotrader.pl

Więcej o:
Komentarze (16)
Miejska Honda
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    Użytkowałem starszą generacją przez 7 miesięcy i o ile foty oraz zapowiedzi nie stanowią jakiejś mistyfikacji to jedynie mogę powiedzieć że wszystko co w tym poprzednim aucie dla mnie było na minus zostało w tym poprawione z nawiązką.
    W poprzedniku IDSI 1339 cm3 z mocą 83 KM (61KW) był czasem za słaby. Rozstaw osi (2450) w zestawieniu z dość długim nadwoziem ( 4335) tez nie był za udanym pomysłem, no i te wspomaganie fajne do parkowania ale tragiczne na trasie. W obecnym modelu bardzo doskwierała podatność na boczny wiatr ( auto ma zbyt pionowe boki i zbyt dużą powierzchnię boczną, co się przekładało na niestabilną jazdę nawet przy niewielkim wiaterku. W tym modelu widać że już jest lepiej. Jeżeli zapowiedzi się sprawdzą to znowu się skuszę. :)

  • Gość: Gość

    0

    konkurowac z thalia, dobry zart... Honda c'est honda, et puis, voila tout. Solidnosc, funkcjonalnosc, niezawodnosc (za odpowiednia cene). Ciekawe jak sie bedzie prowadzilo. Zapowiada sie calkiem calkiem, 100KM z silnika 1.4, spory rozstaw kol... moze ma zawieszenie wielowahaczowe?

  • Gość: Gość

    0

    kierownica i lewy podłokietnik kierowcy żywcem wyjęte z civica. fotele też civicowe, ale produkowana w Turcji honda, to nie jest to, co tygrysy lubią najbardziej!

  • Gość: Gość

    0

    srodek elegancko z zewnatrz tez ale ten silnik to dla dziadka mogliby cos dorzucic

  • Gość: Gość

    0

    Poważnie się zastanawiałem nad poprzednim modelem. Bardzo sprytne tylne siedzenie, duży bagażnik.
    Silnik jak dla mnie trochę mały, kiepskie fabryczne opony. I wygląda raczej pokracznie. Jak na konkurencję dla logana i fiata powinien być trochę tańszy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX