Mercedes ConceptFASCINATION - zapowiedź klasy E

Na Salonie Samochodowym w Paryżu Mercedes przedstawi prototyp ConceptFASCINATION, będący zapowiedzią nowej klasy E oraz następcy modelu CLK.

Ostro cięty okularnik

To na co należy zwrócić uwagę, to przednia część nadwozia ConceptFASCINATION, którą następca obecnej klasy E (W211) w dużym stopniu odziedziczy. Jak widać na zdjęciach, układ podwójnych reflektorów pozostanie, lecz "okulary" straciły jajowaty kształt. Sądząc po klasie C i modelu GLK, stylistyka nowego modelu też będzie "ostra".

Odwrócony pomysł

Podczas gdy inne samochody (Honda Civic, Seat Leon) próbują udawać, że nie mają drugiej pary drzwi, ukrywając skrzętnie ich klamki, Mercedes udaje, że je ma! Dodatkowy słupek i klamki przednich drzwi przechodzące na błotnik sugerują, że aby zająć miejsca z tyłu nie trzeba odsuwać przednich foteli, a jedynie uchylić dodatkowe drzwi. Tych jednak nie ma. ConceptFASCINATION to typowe, trzydrzwiowe kombi-coupe.

Konwencjonalne E Coupe

Jednym ConceptFASCINATION może kojarzyć się Volvo P1800 E, innym z fascynującymi Aston Martinami Shooting Brake. To właśnie te ostatnie, sportowe kombi dla myśliwych, produkowane niegdyś na specjalne zamówienie przez brytyjską firmę stały się inspiracją dla prototypu Mercedesa. Firma nawet sama określiła go właśnie mianem "shooting brake". Szansa na produkcję seryjną tego typu nadwozia jest niewielka, chociaż amatorów tego typu aut nie brakuje.

Następca CLK będzie znów odmianą coupe modelu E klasy (CE). Tradycyjnie będzie miał dwudrzwiowe "ścięte" nadwozie.

Sportowy diesel

Mercedesa ConceptFASCINATION wyposażono w nowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny 2,2 l., który zadebiutuje w modelu C250 CDI BlueEfficiency. Silnik ten, z serii BlueTEC rozwija moc 204 KM.

 

mjl, źródło: Daimler, Autoblog

 

Zobacz ofertę Mercedesów na Autotrader.pl

Więcej o:
Komentarze (19)
Mercedes ConceptFASCINATION - zapowiedź klasy E
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    było kiedys takie volvo... za czasow Amazona, ale nie kojarzę czy taka była nazwa. czasy trzydrzwiowych kombi to urocze wspomnienia.

  • Gość: Gość

    0

    Pomysl z Mazdy Rx-8,ale niemiecka funkcjonalnosc.Nie moge sie doczekac mojej jazdy PRU

  • Gość: Gość

    0

    Dodge Magnum

  • Gość: Gość

    0

    DIa mnie WYPAS!

  • Gość: Gość

    0

    czolgi rulez!!!!
    Nie wsiadam do bryki ktora ma w motorze mniej niz 3 litry :) a komfortowo czuje sie dopiero w moim Durango 5.7 - bo nie mieli wtedy 6.1 niestety, ale to sie zmieni!

  • Gość: Gość

    0

    wreszcie mercedes zrobi jakiegos konkurencyjnego dla toyoty hybryda np 2l/100km. czolgi wyszly z mody. lg

  • Gość: Gość

    0

    W 445 tysiącach egzemplarzy Mercedesów A- i
    B-klasy (odpowiednio W169 i W245) rdzewieją drzwi i klapy na skutek błędu w procesie produkcji i wadliwego zabezpieczenia antykorozyjnego , podał niemiecki tygodnik motoryzacyjny Auto Bild powołując się na instrukcje serwisowe marki.
    Sprawa jest poważna, a nabywcy Mercedesów mogą liczyć na usunięcie rdzy,zabezpieczenie części nadwozia i ponowne lakierowanie. Tylko w ciężkich przypadkach przewidziano wymianę drzwi czy klap.
    Tak przynajmniej jest w Niemczech, gdzie trafiło ponad 200 tys. korodujących Mercedesów.Na temat pozostałych rynków Mercedes milczy.

  • Gość: Gość

    0

    W 445 tysiącach egzemplarzy Mercedesów A- i
    B-klasy (odpowiednio W169 i W245) rdzewieją drzwi i klapy na skutek błędu w procesie produkcji i wadliwego zabezpieczenia antykorozyjnego , podał niemiecki tygodnik motoryzacyjny Auto Bild powołując się na instrukcje serwisowe marki.
    Sprawa jest poważna, a nabywcy Mercedesów mogą liczyć na usunięcie rdzy,zabezpieczenie części nadwozia i ponowne lakierowanie. Tylko w ciężkich przypadkach przewidziano wymianę drzwi czy klap.
    Tak przynajmniej jest w Niemczech, gdzie trafiło ponad 200 tys. korodujących Mercedesów.Na temat pozostałych rynków Mercedes milczy.

  • Gość: Gość

    0

    W 445 tysiącach egzemplarzy Mercedesów A- i
    B-klasy (odpowiednio W169 i W245) rdzewieją drzwi i klapy na skutek błędu w procesie produkcji i wadliwego zabezpieczenia antykorozyjnego , podał niemiecki tygodnik motoryzacyjny Auto Bild powołując się na instrukcje serwisowe marki.
    Sprawa jest poważna, a nabywcy Mercedesów mogą liczyć na usunięcie rdzy,zabezpieczenie części nadwozia i ponowne lakierowanie. Tylko w ciężkich przypadkach przewidziano wymianę drzwi czy klap.
    Tak przynajmniej jest w Niemczech, gdzie trafiło ponad 200 tys. korodujących Mercedesów.Na temat pozostałych rynków Mercedes milczy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX