Kompaktowe Volvo są teraz bardziej "eko"

Jak zrobić samochód ekologiczny? Często wystarczy kilka owiewek i spoilerów aby uzyskać wartości kwalifikujące auto jako ekologiczne. Tak właśnie zrobiło Volvo ze swoimi kompaktowymi modelami.

Samochód dla młodego Szweda

Nazywam się Sven. Mam drewniany ekologiczny domek, głębinowe ujęcie źródlanej wody, energię elektryczną czerpię z paneli słonecznych zamontowanych na dachu mojego ekologicznego domu, przy którego budowie żadne drzewo nie zostało ścięte. Wszystkie urządzenia w moim domu są energooszczędne (A++), moja szwedzka kobieta nie używa żadnych "toksycznych" kosmetyków, a firma w której kupiłem meble zapewnia mnie, że są one wykonane z ekologicznego drewna...

Jaki samochód powinien kupić ten prowadzący przykładne, nieuciążliwe dla środowiska życie, mieszkaniec naszego północnego sąsiada? Toyotę Prius? Nie, trzeba przecież wspierać rodzimą produkcję. Sven powinien rozważyć zakup najnowszego dziecka firmy z Goeteborga.

DRIVe znaczy ekoJAZDA

Trzy kompaktowe modele Volvo, czyli C30, S40 i V50 poddane zostały eko-modyfikacjom pozwalającym na obniżenie zużycia paliwa i oczywiście emisji CO2 do atmosfery. Zastosowany silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l. wspomagany jest przez następujące elementy: obniżone o 10 mm zawieszenie, zasłaniany wlot powietrza do chłodnicy, spoiler przedni z modelu T5 (tylko w S40 i V50), obręcze o dopracowanym aerodynamicznie kształcie, gładkie osłony podwozia, tylny spoiler i zderzak tylny o nowym kształcie.

Wszystkie te zabiegi pozwalają na uzyskanie wartości emisji 118 (S40 i V50) i 115 (C30) g CO2/km. Nie służy to bynajmniej zaspokojeniu sumienia troszczącego się o środowisko Svena. Emisja CO2 na poziomie 120 g/km, to w wielu europejskich krajach (dokładnie trzynastu) granica rozróżniająca samochody ekologiczne od zwykłych "trucicieli". Idą za tym ulgi podatkowe, co czyni zakup opłacalnym.

W polskich realiach podatkowych jedynym czynnikiem zachęcającym do kupna może być spalanie. Średnio S40 i V50 zużywają 4,5 a C30 4,4 l/100 km. Według Volvo podczas spokojnej, jednostajnej jazdy autostradą (o to u nas dość trudno) możliwe jest uzyskanie wartości 3,7 l/100 km.

Zobacz ekologiczne Volvo w akcji:

 

Nowe eko-Volvo | wideo

 

 

Znajdź Volvo dla siebie - oferty Autotrader.pl

Marcin Lewandowski

Więcej o:
Komentarze (14)
Kompaktowe Volvo są teraz bardziej "eko"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    Wedlug volvo 3.7-4.5 l .ten sam motor w c30 w tescie okolo 9 l na 100. (auto motor sport)

  • Gość: Gość

    0

    otoz nie volvo skonczylo na wspolpracy z fordem tylko akurat jest na odwrot kazdy inzynier mechaniki to wie ktory pracowal w volvo ford wyklada pieniadz ei korzysta z etchnologi ale tylko volvo jest w stanie ja wymyslec ,,sprzedawac rowniez ja dla audi i bmw skrzynie biegow i miljony innych rzeczy,,proponuje zaintereoswac sie najpierw a nie powtarzac ciegle glupich banalow jak to saab jest oplem,volvo oplem a ferarri fiatem

  • Gość: Gość

    0

    Jezdze S60 z 2005 od 3 lat. Super auto.
    Ale to co teraz zrobili to kompletnie sp... linia. Az zal patrzec na te "zmiany".

  • Gość: Gość

    0

    zed, przeboleć nie przeboleć. Volvo skończyło sie na współpracy z Fordem ;)

  • Gość: Gość

    0

    W samochodzie ekologicznym na liczniku powinno być max. 150km/h a nie 260 !

  • Gość: Gość

    0

    P.S. Czy mi się wydaje, czy macie jakiś idiotyczny skrypt do d-z-i-e-l-enia tekstu, który zamienia to słowo na wielokropek...?

  • Gość: Gość

    0

    Kto skalował te zdjęcia z wyższej roz...czości? Pięciolatek...? O te kanty można się pokaleczyć, a na niektóre zdjęcia nie da się patrzeć.

  • Gość: Gość

    0

    Macie kiepskich grafików? Wrzucacie foty w dużej roz...czości bez obróbki, zmniejszenia i te wasze miniminiatury i miniatury są straszne. Może dajcie opcje oglądania tego w oryginalnym rozmiarze?

  • Gość: Gość

    0

    Kamel , nie mozesz przebolec ze kogos stac ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX