Nissan Pixo - konkurent Taty, pogromca Aygo?

Nissan Pixo ma być tanim samochodem, mogącym konkurować m.in. z wchodzącym na nasz rynek samochodem Tata Indica.

Nissan postanowił zbudować własny tani samochód i sprzedawać go pod własną marką. Brawo! W przeciwieństwie do innych producentów, którzy nie chcą kalać własnej marki i rozważają tworzenie tanich marek, Nissan nie obawia się utraty "prestiżu". I bardzo dobrze, przecież Volkswagen zyskał renomę produkując dosłownie samochody dla ludu i nadal na niej bazuje.

Przepis na "taniość" jest prosta. Pixo jest w rzeczywistości konstrukcją Suzuki, a dokładniej modelem Alto ucharakteryzowanym na podobieństwo Micry. Trzycylindrowy silnik 1,0 l. będzie łączony z ręczną skrzynią 5-biegową, lub 4-biegową automatyczną. Produkcja ma się odbywać w Indiach, co dodatkowo obniża koszty. Pozostaje tylko pytanie o jakość indyjskiego wykonania.

Kilka tygodni temu na skrzyżowaniu przede mną stał Maruti Suzuki 800, najprawdopodobniej kupiony w polskim salonie na początku lat dziewięćdziesiątych. Stan wizualny był delikatnie mówiąc opłakany, ale wyglądało na to, że mechanicznie nieźle sobie radzi. Nawet nie dymił za bardzo, a nawet jeśli, to "osiemsetka" po kilkunastu latach eksploatacji ma do tego prawo. Z tej samej fabryki do dziś wyjeżdżają różne modele Maruti Suzuki i Suzuki (zależnie od rynku przeznaczenia) łącznie ze Swiftem i najnowszym Alto.

Jeśli Pixo się spodoba, jego powodzenie będzie zależne jedynie od ceny. Oficjalna prezentacja nastąpi na paryskim salonie samochodowym.

 

Znajdź samochód dla siebie - oferty Aututrader.pl

mjl

 

Więcej o:
Komentarze (4)
Nissan Pixo - konkurent Taty, pogromca Aygo?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    PASHIMITO! Rany, człowieku! Piszesz: "Co do Maruti Suzuki, to produkowane pewnego czasu nawet u Nas Daewoo Tico powstało właśnie w oparciu o ten model". Ale ten nowy NISSAN jest oparty na KOMPLETNIE nowym ALTO. Stare alto do nowego nijak się ma.

  • Gość: Gość

    0

    no i wreszcie cos sensownego

  • Gość: Gość

    0

    @jaro: Autorowi tego artykułu chodziło o to, że "Volkswagen" to po niemiecku "auto dla ludu". Ich pierwszym samochodem był przecież "Garbus", dopiero kilkanaście lat temu zaczęli produkować samochody z wyższej półki.

    Co do Maruti Suzuki, to produkowane pewnego czasu nawet u Nas Daewoo Tico powstało właśnie w oparciu o ten model.

  • Gość: Gość

    0

    "Nissan nie obawia się utraty "prestiżu". I bardzo dobrze, przecież Volkswagen zyskał renomę produkując dosłownie samochody dla ludu i nadal na niej bazuje." 1. Jakiż to prestiż ma Nissan ? nawet w cudzysłowie. 2. Volkswagen bazuje na renomie producenta aut dla ludu ? A niby w czym się to wyraża ? Jakież to auta dla ludu robi Volkswagen, Fox ?, większość modeli to dla "ludu" dostępna nie jest, chyba że Golf 2 z 200 tys. przebiegu : / Bo jeśli za "auta dla ludu" uznajemu Tate Indice, Dacie Logan/Sandero itp wynalazki, to Golf 5/6 czy Passat pod to na pewno nie podpada !

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX