Toyota Hilux - lifting i nowy silnik

Toyota Hilux, najpopularniejszy na całym świecie "pomocnik farmera", dostaje nowe życie - ładniejszy "make up" oraz mocniejszy silnik. Teraz nowa wersja będzie mogła śmiało konkurować z Mitsubishi L200 i Nissanem Navarą.

To, czy komuś ten samochód się podoba, czy nie, ma drugorzędne znaczenie. Oczywiście Toyota zadbała, aby jej uniwersalny, czteronapędowy hit zyskał świeży wygląd po trzech latach produkcji, ale nie to jest najważniejsze.

Dobrą wiadomością są zmiany mechaniczne. Aż trzy lata zajęło Toyocie przystosowanie trzylitrowego turbodiesla do warunków zimowych tak, aby możliwa była dystrybucja w Europie. Tak więc teraz, silnik używany do napędu Hiluxa znany z innych rynków zbytu w końcu trafia na stary kontynent.

Toyota Hilux - po liftingu i przeszczepie silnika | wideo

Silnik wysokoprężny D-4D o pojemności 3,0 l. osiąga moc 171 KM i moment obrotowy 360 Nm. Obok skrzyni manualnej teraz można wybrać nową , pięciostopniową przekładnię automatyczną . Niezależnie od tego na którą z nich się zdecydujemy, odświeżony Hilux może w końcu śmiało konkurować z mocniejszymi dotąd konkurentami spod znaków Nissana i Mitsubishi.

Nowinką są także zmiany tylnego zawieszenia oraz bardziej komfortowe nastawienie amortyzatorów przednich. Większa moc wymusiła zastosowanie mocniejszego układu hamulcowego. Wykorzystano wentylowane tarcze 297 mm z przodu i bębny 295 mm. Niespodzianką jest seryjna klimatyzacja i układ VSC (Variable Stability Control).

Ceny nie są jeszcze znane , ale nie powinny znacząco odbiegać od aktualnych.

Znajdź Toyotę dla siebie - oferty Autotrader.pl

mjl

Więcej o:
Copyright © Agora SA