Seat Ibiza Cupra i Ecomotive

Premiera nowego Seata Ibizy odbędzie się w Polsce w dniach 16-17 września. Kilka dni temu, Seat opublikował także informacje dotyczące dwóch nowych wersji Ibizy.

Jedna z nich to Cupra o bardzo sportowym charakterze, wyposażona w podwójnie doładowany silnik 1,4 TSI o mocy 180 KM, a druga to Ecomotive - według Seata najbardziej ekologiczne auto w Segmencie.

Cupra, oprócz wspomnianej mocy ma jeszcze jeden sportowy smaczek - 7-stopniową przekładnię DSG, którą można obsługiwać za pomocą łopatek przy kierownicy. Dzięki zastosowaniu takiej skrzyni przy tak małym (choć doładowanym) silniku, znacznie obniżono zużycie paliwa. Nie jest napisane do ilu, ale Golf z takim samym silnikiem pali około 7 litrów na setkę. Całkiem niezły wynik, ale raczej nieosiągalny, gdy chcemy w pełni korzystać z potencjału silnika. Seat deklaruje, że nowa Cupra jest szybsza od poprzedniego modelu. Zapowiada się więc około 7 sekund do setki i ponad 230 km/h. Po prostu mała torpeda.

Cupra różni się od zwykłej wersji także wyglądem - nie mogło przecież zabraknąć sportowych detali. Jest więc ciekawszy przedni zderzak, wloty powietrza dookoła grilla, 17-calowe obręcze kół, a z tyłu przede wszystkim rzuca się w oczy trapezowa końcówka wydechu i coś na kształt dyfuzora. W środku też nie zabrakło sportowych akcentów, na przykład sportowych foteli, czy aluminiowych nakładek na pedały.

Wersja Ecomotive to zupełnie inne podejście do samochodu. Tutaj nie chodzi o emocje, a o jak najniższe spalanie i niską emisję dwutlenku węgla, wynoszące zaledwie 99 g CO2 na 1 km. Wszystko głównie dzięki silnikowi 1,4 TDI o mocy 80 KM z filtrem cząstek stałych. Ale to nie wszystko. W aucie przeprogramowano jednostkę sterującą silnikiem, zmieniono przełożenia skrzyni biegów na dłuższe, a także popracowano nad aerodynamiką. Dlatego "zamknięto" grill oraz dodano charakterystyczny spojler nad tylną szybą.

jk

 

Wybierz Seata dla siebie: oferty na autotrader.pl

 

Więcej o:
Komentarze (5)
Seat Ibiza Cupra i Ecomotive
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    super......

  • Gość: Gość

    0

    niby jestem mlody wiec powinno mi sie to podobac, ale tesknie za czasem, gdy auta roznily sie czyms wiecej niz przodem i tylem

    dajmy na to golf 1, 2, 3, 4 mialy podobny ksztalt ale rozny od np corolli starszych generacji itd

    znowu, Civic 4, 5 i 6 mialy dosyc podobna do siebie bryle i inna od innych aut..

    teraz? golf 5 i golf 6, ostatnie corolle, ten seat, wszystko wyglada podobnie...

  • Gość: Gość

    0

    love you ibi

  • Gość: Gość

    0

    torpeda jakich malo.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX