Peugeot (na razie) RC

Peugeot zaprezentował dziś kolejny samochód koncepcyjny z RC w nazwie. Możliwe jednak, że tym razem mamy do czynienia z czymś więcej, niż "pustym" konceptem.

Na razie jest to jedynie nazwa robocza - jak rzeczywiście będzie nazywał się ten prototyp, Peugeot poinformuje podczas nadchodzącego salonu samochodowego w Paryżu. Jak można dowiedzieć się z materiałów prasowych, RC jest brakującym ogniwem pomiędzy modelami RC "Pik" (Spade) i RC "Karo" (Diamond) - bliźniaczymi samochodami z 2002 roku a bardziej aktualnymi propozycjami 908 RC i 308 RCZ.

Na razie wiadomo, że samochód będzie miał napęd hybrydowy, który w sumie wygeneruje ponad 300 KM mocy, a przy tym wypuści do atmosfery jedynie 109g CO2/100 km. Jak to możliwe? No właśnie - nie bardzo. Na przykład Toyota Prius emituje 104g dwutlenku węgla, ale przy mocy zaledwie 77 koni. Co prawda w Priusie silnik jest benzynowy, a Peugeot pracuje od pewnego czasu nad hybrydą z dieslem, ale czy rzeczywiście użycie silnika wysokoprężnego o takiej mocy może obniżyć tak znacząco emisję szkodliwego gazu? Na pewno nie. Jak Peugeot chce to osiągnąć nie wiadomo, ale być może uchyli rąbka tajemnicy w Paryżu.

Pierwsze plany Francuzów zakładały, że hybryda ze znaczkiem lwa pojawi się na rynku w 2010 roku. Dziś Peugeot wycofuje się z tych zapowiedzi, twierdząc, że nie chce wyprodukować hybrydowej wersji już dostępnych modeli, ale zbudować auto od początku do końca z myślą o mieszanym napędzie. Teraz plany zakładają "niedługo po 2010 roku". Dyplomatycznie wymijająca deklaracja.
Czyli o co tak naprawdę chodzi? Można się spodziewać, że kształt nadwozia i rozwiązania obecne w RC to zapowiedź następcy obecnego 407. W notce dla prasy czytamy:

Jest to laboratorium wielu rozwiązań, które w jednym samochodzie skupia pomysły stylistyczne, konstrukcyjne i technologiczne, jakie pojawią się w przyszłości.

Możliwe więc, że mamy przed oczami wstępny szkic następcy samochodu, który na rynku pojawił się w 2004 roku, niedawno przeszedł niezauważalny lifting i w okolicach końca dekady powinien doczekać się nowego wcielenia. Zapamiętajcie te linie (zanikająca "trzecia bryła" nadwozia), kształt grilla, wielki emblemat na tylnej klapie - to wszystko już niedługo może pojawić się w produkcyjnych modelach Peugeota.

 

jk

Więcej o:
Komentarze (19)
Peugeot (na razie) RC
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    Polakom sie wydaje ze najlepsze samochody sa niemieckie. wzięło sie to stąd ze wielu z nich jezdziło do RFN'u płytki kłasc. i mają skojarzenia ze wszystko co niemieckie to najlepsze:)

  • Gość: Gość

    0

    wygląda jak pantera, czarna rzecz jasna, albo kot...Cuudo, tylko z przodu ślepka jakieś takie niedorobione

  • Gość: Gość

    0

    Popieram Wafel. Jak ktoś nie spróbuje jazdy Peugeotem, nie wie, co to za samochód. Jeździłąm 4 lata 406 po różnych VW, Toyotach, Kiach i Seatach i uważam, że i nie psują się, i są ładne i komfortowe. Ale jeśli wola jeździć twardymi Oplami, nie zniechęcam, różne są gusta.

  • Gość: Gość

    0

    nigdy więcej nic innego niż francuz. jeździłem 3 lata VW - dramat. jeździłem 3 lata Toyotą, lepiej od niemca, ale też kiepsko. Pół roku temu zaryzykowałem francuza - znalazłem to o co chodził. świetne rozwiązania techniczne, komfort jazdy, piękny wygląd, ekonomika - bajka!!

  • Gość: Gość

    0

    Ponad 100 letnia tradycja pioniera motoryzacji zobowiązuje!
    Jak ktoś pisze że Peugeot jest nie dobry to pewnie nigdy nie miał Peugeota.

  • Gość: Gość

    0

    boje sie nowych peugeotow, one wszystkie wygladaja jakby mnie chcialy pozrec

  • Gość: Gość

    0

    fajne

  • Gość: Gość

    0

    ale Wy jestescie głupi, jak cała prostacka gazeta wyborcza!

  • Gość: Gość

    0

    .. i żeby nie było wątpliwości: znamteż Fiaty, Audi, VW, Skody, Renaulty i Ople - mam z czym porównywać idlatego prywatnie jeżdżę Peugeotem.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX