Nowe Suzuki Alto

Podczas Salonu Samochodowego w Paryżu zadebiutuje najnowsza generacja legendarnego samochodu, produkowanego w różnych wersjach w wielu krajach świata.

Stylistyka najnowszej generacji Alto odbiega od tego, czego można było się spodziewać patrząc na prezentowane prototypy. Wygląd najnowszego maleństwa Suzuki przypomina nieco Toyotę Aygo i jej bliźniacze modele. Takie skojarzenie nasuwa się patrząc na przednie lampy i boczną linię okien w tylnych drzwiach.

Do napędu, używanego niemal wyłącznie w mieście samochodu, prawdopodobnie posłuży jednolitrowy silnik o mocy 68 KM. Samochód ma powstawać w indyjskich zakładach Maruti Suzuki w Manesar.

Suzuki Alto w przyszłym roku skończy 30 lat. Pierwsza generacja pojawiła się w 1979 roku jako następca modelu Fronte. Drugą, najbardziej znaną na świecie generację Alto przedstawiono w 1984 roku. Jest ona produkowana do dziś jako Maruti Suzuki 800. Model ten był sprowadzany również do Polski na początku lat dziewięćdziesiątych. Jego wersja licencyjna Jiangnan Alto, powstająca w Chinach, jest obecnie najtańszym samochodem na świecie. Jego cena wynosi 5 000 dolarów.

Trzecia generacja jest nam jeszcze lepiej znana, gdyż jego licencyjna wersja, Daewoo Tico, zdobył u nas jeszcze większą popularność, niż Maruti 800. Kolejne wersje (poza jedną) oferowane były głównie w krajach Azji i dopiero siódma generacja Alto trafi ponownie do Europy.


Marcin Lewandowski

Więcej o: