Volkswagen Golf VI oficjalnie

W związku z przeciekiem do mediów zdjęć nowego Golfa, VW postanowił przekazać więcej informacji na temat swojego kompaktu.
Zdjęcia z przecieku okazały się prawdziwe. VW postanowił nie psuć tego co dobre i tak jak jego poprzednicy, nowy Golf charakteryzuje się spokojną stylistyką.

Jest sporo nowinek technicznych między innymi: 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia DSG z możliwością sekwencyjnej zmiany biegów, elektroniczny tempomat utrzymujący bezpieczną odległość od poprzedzającego auta (ACC), system Start-Stop gaszący silnik np. na światłach, a uruchamiający go przy naciśnięciu pedału gazu, czy, po raz pierwszy zastosowany w Golfie, elektroniczny system kontroli amortyzacji (DCC). Największą nowinką jest system wspomagający utrzymanie właściwego pasa ruchu. W przyszłości układ będzie rozbudowany o funkcję ingerencji w układ kierowniczy, który będzie chronił przed zderzeniem podczas zmiany pasa. Więcej o systemach bezpieczeństwa ingerujących w prowadzenie samochodu znajdziesz tutaj.

Początkowo auto będzie oferowane z czterem silnikami benzynowymi (1.4/80 KM, 1.6/102 KM, 1.4 TSI o mocach 122 KM i 160 KM) i dwoma turbodieslami z bezpośrednim wtryskiem Common Rail (dwa 2-litrowe TDI CR o mocach 110 KM lub 140 KM). W połowie 2009 roku dwa najsłabsze silniki benzynowe zostaną zastąpione przez nowe, turbodoładowane jednostki 1.2 TSI produkujące 86KM i 105 KM.

W Niemczech podstawowy model z 1.4-litrowym silnikiem benzynowy będzie kosztował 16,5 tys. Euro (około 53 tys. zł). Na europejskim rynku auto będzie w sprzedaży od października bieżącego roku.

Jakub: źródło jalopnik.com, Auto Bild
Więcej o:
Komentarze (29)
Volkswagen Golf VI oficjalnie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    niezly brzydal z niego, kolejny szary samochod na naszym rynku. ja wole fiata bravo z promocji zmiana czasu od fiata, i to z upustem 19 % na egzemplarzu :)

  • Gość: Gość

    0

    Bardzo zblizony do wygladu Fiata Bravo.Ale jednak jest to co ich dzieli , przynajmniej z mojego punktu widzenia.Zreszta odkada tylko pamietam zawsze jezdze Fiatem.poza tym Bravo jest teraz w korzystnej ofercie cenowej,dzieki promocji w salonach Fiata.

  • Gość: Gość

    0

    Jaki to Volkswagen? To jest kolejny Szmelcwagen.

  • Gość: Gość

    0

    istotnie, najbardziej rożniącą się wersją golfa była 3. generacja... o golfie VI bardziej bym mógł powiedzieć, że jest to Golf V+ czy Golf Vfl. Podsumowując... Golf chce być ponadczasowy i uniwersalny aż za nadto... :(

  • Gość: Gość

    0

    Czytam czytam... i nie umiem w to uwiezyc jak tam mozna pisac :/ Golfiki zawsze mialy to cos czego innym autka bedzie zawsze brakowac, poprostu maja dusze ktora jak tu pare osob napisalo ! Jakby sie nie podobal to linia Golfika zmienilaby sie napewno, a tak nadal zostaje idealnym samochodem dla wiekszej liczby osob !! A jak tylko mi sie uda wymienic to biore !! To co lubie to orginalnosc ! Czego koreanskim brak !!

  • Gość: Gość

    0

    te auto naprawde jest cienkie jest brzytkie napewno nie kupie

  • Gość: Gość

    0

    Japonski zlom Ty rodzony kaleko niemieckie to sa zlom glupi smierdzacy polaczku zglos sie natychmiast do Psychatry

  • Gość: Gość

    0

    Japonski zlom Ty rodzony kaleko niemieckie to sa zlom glupi smierdzacy polaczku zglos sie natychmiast do Psychatry

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX