Nowy stary Logan

Po czterech latach od debiutu przyszła pora na odświeżenie Dacii Logan, rumuńskiego bestsellera sygnowanego przez koncern Renault.

Rumuńska Dacia od samego początku istnienia była związana z koncernem Renault . Współpracę rozpoczęto w 1966 roku, a polegała ona na kupnie licencji na model Renault 12 . Dacia 1300 była przez długie lata podstawowym produktem rumuńskiego przemysłu motoryzacyjnego.

Po kryzysie lat dziewięćdziesiątych ratunkiem okazało się przejęcie Dacii przez koncern Renault. Przełomem zaś model Logan zaprojektowany w oparciu o podzespoły Renault Clio (II). Dacia Logan z miejsca stała się przebojem na wielu rynkach całej Europy. Francuskie silniki, prosta konstrukcja, tanie przeglądy to wszystko spowodowało duże zainteresowanie Loganem.

Po czterech latach od debiutu przyszła pora na odświeżenie rumuńskiego bestsellera sygnowanego przez koncern Renault. Przednia część nadwozia została zmieniona, upodobniając się do nowego modelu: Dacia Sandero . Przednie lampy w Loganie nie zachodzą tak głęboko na błotniki jak w Sandero, ale podobieństwo rodzinne widać od razu.

Zmianie uległa też tylna partia nadwozia. Nowy jest zderzak, lampy zyskały nowy kształt, także tylna klapa wygląda inaczej. na jej dolnej krawędzi znajduje się szeroki chromowany pas.

Nowy stary Logan

Klamki drzwi, tak jak zderzaki są teraz lakierowane. Co do tych ostatnich to wcale nie jest zaletą, ale w momencie odbioru auta z salonu samochód wygląda bardziej atrakcyjnie.

Wnętrze odświeżono, deska rozdzielcza jest taka sama, jak w modelu Sandero. Boczki też są zupełnie nowe, teraz mają wygodne uchwyty do zamykania drzwi. Pozycję za kierownicą łatwiej dobrać dzięki regulacji ustawienia fotela kierowcy i wysokości kolumny kierowniczej (w niektórych wersjach). Tylny środkowy zagłówek jest teraz składany.

Paleta silników pozostaje niezmienna. Podstawowy silnik to 1,4 l. o mocy 75 KM, wyżej plasuje się 1,6 l. (87 KM). Do wyboru jest też diesel 1,5 dCi (68 KM).

Patrząc na auto z zewnątrz uwagę zwraca też nowy znaczek fabryczny Dacii w kształcie... uchwytu? Jedno jest pewne. Zmieścił się na nim większy i bardziej widoczny napis Dacia .

Marcin Lewandowski

Więcej o:
Copyright © Agora SA