Nowy stary Logan

Po czterech latach od debiutu przyszła pora na odświeżenie Dacii Logan, rumuńskiego bestsellera sygnowanego przez koncern Renault.

Rumuńska Dacia od samego początku istnienia była związana z koncernem Renault. Współpracę rozpoczęto w 1966 roku, a polegała ona na kupnie licencji na model Renault 12. Dacia 1300 była przez długie lata podstawowym produktem rumuńskiego przemysłu motoryzacyjnego.

Po kryzysie lat dziewięćdziesiątych ratunkiem okazało się przejęcie Dacii przez koncern Renault. Przełomem zaś model Logan zaprojektowany w oparciu o podzespoły Renault Clio (II). Dacia Logan z miejsca stała się przebojem na wielu rynkach całej Europy. Francuskie silniki, prosta konstrukcja, tanie przeglądy to wszystko spowodowało duże zainteresowanie Loganem.

Po czterech latach od debiutu przyszła pora na odświeżenie rumuńskiego bestsellera sygnowanego przez koncern Renault. Przednia część nadwozia została zmieniona, upodobniając się do nowego modelu: Dacia Sandero. Przednie lampy w Loganie nie zachodzą tak głęboko na błotniki jak w Sandero, ale podobieństwo rodzinne widać od razu.

Zmianie uległa też tylna partia nadwozia. Nowy jest zderzak, lampy zyskały nowy kształt, także tylna klapa wygląda inaczej. na jej dolnej krawędzi znajduje się szeroki chromowany pas.

 

Nowy stary Logan

 

Klamki drzwi, tak jak zderzaki są teraz lakierowane. Co do tych ostatnich to wcale nie jest zaletą, ale w momencie odbioru auta z salonu samochód wygląda bardziej atrakcyjnie.

Wnętrze odświeżono, deska rozdzielcza jest taka sama, jak w modelu Sandero. Boczki też są zupełnie nowe, teraz mają wygodne uchwyty do zamykania drzwi. Pozycję za kierownicą łatwiej dobrać dzięki regulacji ustawienia fotela kierowcy i wysokości kolumny kierowniczej (w niektórych wersjach). Tylny środkowy zagłówek jest teraz składany.

Paleta silników pozostaje niezmienna. Podstawowy silnik to 1,4 l. o mocy 75 KM, wyżej plasuje się 1,6 l. (87 KM). Do wyboru jest też diesel 1,5 dCi (68 KM).

Patrząc na auto z zewnątrz uwagę zwraca też nowy znaczek fabryczny Dacii w kształcie... uchwytu? Jedno jest pewne. Zmieścił się na nim większy i bardziej widoczny napis Dacia.

 

Marcin Lewandowski

 

 

Więcej o:
Komentarze (13)
Nowy stary Logan
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    Tak tak mozna kupic inne prawie nowe i bite z kazdej strony. tylko glupi sprzedaje 2 letnie auto

  • Gość: Gość

    0

    A i tak jest brzydka i kanciata !!!

  • Gość: Gość

    0

    Nie taki znowy 10 jahre alt deutsche schrott, mozna wychaczyc w tej cenie porzadna Skode z technika Volkswagena. Noweczke :)

    Tak jak napisane wczesniej: Renault to dno w calej Europie Zachodniej a co dopiero Renault made by Romania... please :))

  • Gość: Gość

    0

    "...Usterkowość gorsza nawet niż rekordzistki Laguny..."
    Akurat jest to jeden z mnie awaryjnych pojazdów w PL.
    Widzę, że większść opinii napisana jest przez miłośnikiów
    Youngtimerów z pod sztandaru:
    Die Deutshe Schrott 10 Jahre Alt Aber Diesel, jA.
    __________________________________________________
    P.S. porshę mi podać jakąś POLSKĄ MARKĘ SAMOCHODU :-)=)

  • Gość: Gość

    0

    Agat a ty pewnie masz 10 BMWu i sobie chwalisz jak się nie psuje, i tankujesz po 40zł i szybko odjeżdżasz z pod dystrybutora żeby nikt nie zobaczył

  • Gość: Gość

    0

    może liczyć na duży zbyt wśród hinduskich kulisów i żebraków

  • Gość: Gość

    0

    Renault konstruuje osobliwe samochody. W Megance I akumulator jest usytuowany tak, aby dostęp do niego był jak najtrudniejszy (za listwą podszybową). Bezmyślność tego i innych rozwiązań konstrukcyjnych Renaulta plus wykonanie Rumunów musiało dać w efekcie ów twór nioczekiwany, nieudany i kaleki: Logana. Pojazd samochodopodobny dla nędzarzy ... Usterkowość gorsza nawet niż rekordzistki Laguny.

  • Gość: Gość

    0

    A propos, o wyglądzie to nic nie wspomnę. Szkoda czasu

  • Gość: Gość

    0

    A czy to w ogóle jest samochód?????? Renaulta trudno zaliczyć do samochodów użytkowych, przyjaznych kierowcy, a co dopiero Renault wykonany przez rumunów. To jakiś absurd. Szkoda chyba klawiatury na komentarz w tej sprawie.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX