Nowe Porsche 911 Carrera 4

Porsche przedstawiło odnowione modele Carrera 4 i Carrera 4S z nadwoziami typu Coupe i Cabriolet. Pod nieznacznie zmienionym nadwoziem znalazło się zaskakująco wiele nowości technicznych.

Porsche 911 Carrera 4 zwłaszcza w wersji S to jeden z najbardziej cenionych modeli firmy z Zuffenhausen od wielu lat. Jego ceny na rynku wtórnym są niemal równe z cenami za model Turbo, co bynajmniej nie świadczy źle o doładowanym modelu, ale znakomicie o czteronapędowym Carrera 4.

W kilka tygodni po prezentacji modelu 997 Carrera/Carrera S po liftingu, przyszła pora na wersje z napędem na wszystkie koła. Zmiany dotyczące nadwozia, wnętrza i silnika są identyczne, co w przypadku "zwykłej" Carrery. Zgodnie z obowiązującą modą (na zwiększanie ilości biegów w pogoni za niskim spalaniem) samochody otrzymały siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynię biegów PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe) przekazującą moc z silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa na wszystkie cztery koła. Zastąpi ona Tiptronic S, natomiast miłośnicy ręcznych przekładni będą mogli pozostać przy sześciobiegowej skrzyni manualnej.

Nowością w Carrera 4/Carrera 4S jest także to, co znajduje się pomiędzy przekładnią a kołami. Sterowany elektronicznie układ przeniesienia napędu z wielopłytkowym sprzęgłem wiskotycznym pochodzi z modelu Turbo. Na potrzeby Carrera 4 Porsche dokonało w nim niezbędnych modyfikacji.

Nowe silniki i skrzynia biegów PDK mają obniżyć spalanie i emisję szkodliwych substancji do atmosfery, natomiast nowy układ przeniesienia napędu zapewnić jeszcze lepsze prowadzenie samochodu. Zużycie paliwa deklarowane przez producenta w najbardziej paliwożernej wersji Carrera 4S Cabriolet wynosi średnio w cyklu mieszanym zaledwie 10,7 l/100km, a w najoszczędniejszej (z czteronapędowych) Carrera 4 Coupe zaledwie 10,1 l/100km. Jak na samochody mające wartości przyspieszenia 0-100 km/h ledwie przekraczające 4 sekundy to wynik jest imponujący.

 

mjl; źródło: Porsche

Więcej o:
Komentarze (15)
Nowe Porsche 911 Carrera 4
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    Oceniono 1 raz 1

    Nawiązanie do modelu 996 - tenże model w wersji 4S też miał takie połączenie świateł tylnych. Tyle tym razem ma to łącznie i Carrera 4 i Carrera 4S. Bardzo ładny model. Chciałbym takiego (np. w wersji Turbo ;-))))))))))))

  • Gość: Gość

    Oceniono 1 raz 1

    911 to niesamowite auto i najmniej awaryjne na całym swiecie z aut sportowych , modle sie tylko żeby nie zjawił sie jakiś nawiedzony projektant i nie zmienił zewnętrznego wyglądu tego modelu, to co dobre i piękne nie powinno sie zmieniać.

  • Gość: Gość

    Oceniono 1 raz 1

    z tym zuzyciem to bardzo proste - podawane jest dla najoszczedniejszej jazdy, pewnie 90km/h na 7 biegu. a ze przyspieszenie jest 4sek to inna para kaloszy i inne spalanie.

    to samo jest z "normalnymi" autami - albo 100koni maksymalne j mocy albo spalanie 6-7litrow. cudow nie ma

  • Gość: Gość

    Oceniono 1 raz 1

    cacko

  • Gość: Gość

    0

    Miałem okazję odbycia jazdy testowej wersji 4S Cabrio, Poprzednie wersje były bardzo przyjazne kierowcy, ale nowa skrzynia to rewelacja, zmiana biegu jest b szybka i nie ma przerwy w przekazywaniu mocy dzieki temu auto jeździ jeszcze szybciej. Trakcja bardzo pewna, ale tak samo było w poprzednim modelu, ja nie jestem w stanie wyczuć różnicy. Obowiązkowo pakiet Chrono Sport Plus z czarodziejskimi przyciskami Sport i Sport Plus, Z wnętrza: nowy panel nawigacji z dotykowym ekranem i ładniejsza grafiką, trasa również w 3D. Nowa jest też kierownica z praktyczniejszymi klawiszami sterujacymi skrzynia biegów. Z ciekawostek to: wejscie do iPoda i bluetooth. Mam nadzieję, ze niebawem beędzie mój, czego i Wam życzę.

  • Gość: Gość

    0

    Bo niemieckie to przekręcili ]:->

  • Gość: Gość

    0

    Dżizas.. Gazeta nawet nazwę Porsche potrafi przekręcić :)) "C" wam gdzieś wcięło na stronie głównej..

  • Gość: Gość

    0

    z tym zuzyciem to bardzo proste - podawane jest dla najoszczedniejszej jazdy, pewnie 90km/h na 7 biegu. a ze przyspieszenie jest 4sek to inna para kaloszy i inne spalanie.

    to samo jest z "normalnymi" autami - albo 100koni maksymalne j mocy albo spalanie 6-7litrow. cudow nie ma

  • Gość: Gość

    0

    Pikne bo nie polskie auto...gdze mozna tym jezdzic w Polska? Z Warszaw do Poznan moze za 100 lat...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX