Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Lancer Sportback i Ralliart nadchodzą
Mitsubishi wyciąga słuszne wnioski. Ma też bardzo ambitne plany - chce aby 80% Lancerów sprzedawanych w Europie stanowiły właśnie Sportbacki oraz by 70% ich światowej produkcji przenieść na stary kontynent. Równolegle z premierą nowego nadwozia, ma się odbyć prezentacja nowej wersji Ralliart, w której dostępne będą zarówno hatchbacki jak i znane już sedany.
Ralliart ma być czymś pomiędzy "cywilnymi" Lancerami a topowym modelem Evolution . Silnik ma być ten sam, ale mniej wyżyłowany - moc będzie się kształtować na poziomie 240 KM a moment obrotowy ma wynosić 343 Nm. Przekazywany przez stały napęd na wszystkie koła, na pewno zagwarantuje sporą dawkę emocji. Będzie to więc bezpośredni konkurent dla Imprezy WRX . Być może ich nowym rywalem stanie się już niedługo Ford Focus RS , mimo że ma napęd jedynie na przednią oś, ale sporo więcej mocy.
Wersja Ralliart będzie się różniła od Evo napędem - nie będzie wyposażona w elektroniczny system rozdziału mocy na koła, a sekwencyjna dwusprzęgłowa skrzynia nie będzie miała dostępnego trybu Super Sport, przyspieszającego zmianę biegów. Dzięki tym zmianom, auto ma być tańsze, co powinno znacznie podnieść słupki sprzedaży Mitsubishi.
Cywilny Sportback będzie dostępny z tymi samymi silnikami co Lancer sedan . Najsłabszą jednostką jest benzynowy 1,5 (109 KM), mocniejsza ma pojemność 1,8 l (143 KM). Lancera można także kupić z dieslem 2,0 o mocy 140 KM i momencie 310 Nm. Wiosną przyszłego roku Mitsubishi planuje wprowadzić nowy silnik wysokoprężny także o pojemności dwóch litrów, ale spełniający już nowe normy emisji spalin Euro V.
Mistubishi chwali się także walorami użytkowymi samochodu - pojemność bagażnika można regulować na dwa sposoby - zmieniając położenie podłogi przestrzeni ładunkowej (góra-dół), lub przesuwając tylną kanapę. Producent nazywa te udogodnienia funkcją "auto-folding" (auto-składanie). Zależnie od potrzeb pojemność może wynosić od 288 do 344 litrów przy rozłożonych siedzeniach, do 1394 litrów przy złożonych. Mitsubishi walczy więc o klientów nie tylko sportowym rodowodem Lancera, ale także próbuje zachęcić do siebie innymi walorami. Plany są ambitne, a czy uda się je zrealizować dowiemy się zapewne w ciągu kilkunastu miesięcy.
jk
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Kierowca skody robił zdjęcia policjantom, ci zatrzymali go do kontroli. Okazało się, że jest pijany
-
Bo po co kupować samochód, jeśli możesz go "wziąć" na abonament?
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
TOP30 samochodów osobowych w listopadzie. Toyota Corolla depcze po piętach Skodzie Octavii
- Suzuki wspiera polskich bokserów. Marka rozszerza współpracę z Polskim Związkiem Bokserskim
- Nowe Renault Captur ma pięć gwiazdek NCAP i kosztuje od 66 900 zł
- Kamil Sokołowski na Rajdzie Barbórka - frajda jest najważniejsza
- Opinie Moto.pl: Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro. Na żywo robi jeszcze lepsze wrażenie
- Kiedy zakup hybrydy typu plug-in ma sens? Wtedy, gdy użytkownik będzie pamiętał o jej ładowaniu
Forum
- Opony zimowe czy wielosezonowe (32)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- trzepanie kasy za brak OC (22)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (49)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
- Masło orzechowe (50)
- Ferrari 488 GTB od 1-go wlasciciela Full opcja (24)
Gość: Gość
0
może nie lacetti ale jakaś wersja nubirki, tylko bardziej "bulwiasta" hehe