Cadillac w galopie

Mimo galopujących cen paliwa na rynkach światowych i paniki jaka ogarnęła USA, sportowe europejskie sedany z silnikami o dużej mocy sprzedają się tam doskonale. Cadillac postanowił wykroić sobie kawałek tego tortu i zaprezentował model CTS-V.

Amerykanie już wiedzą, że samą mocą nam nie zaimponują. Samochód, żeby zdobył uznanie w Europie, musi umieć skręcać. Nie ma znaczenie,czy jest to Perodua (malezyjskie miejskie samochody sprzedawane m.in. w Wielkiej Brytanii), Smart, czy Cadillac.

Cadillac postanowił udowodnić, że nie tylko umie produkować dobrze prowadzące się samochody, ale stworzy najszybszego sedana i dowiedzie tego na torze Nurburgring. Realizacja tego przedsięwzięcia okazała się możliwa, a seryjny Cadillac CTS-V osiągnął na północnej pętli (Nordschleife) czas 7m:59s:32 okazując się najszybszym seryjnym sedanem na tym torze. Jego główni konkurenci osiągnęli gorsze czasy: BMW M5 z 507-konnym silnikiem o około 14 s., a Audi RS6 (580 KM) o około 9 s.

Cadillac CTS-V bije rekord Nurburgring

A propos mocy CTS-V wyposażony jest w 556- konny (SAE) silnik V8 o pojemności 6,2 l. z mechaniczną sprężarką. Maksymalny moment obrotowy wynosi 747 Nm, co umożliwia sprint do 60 mil/h w 3,9 s.

Jaka będzie odpowiedź konkurencji? Czy Niemcy pogodzą się z porażką?

 

mjl, źródło: GM, edmunds

Więcej o:
Komentarze (26)
Cadillac w galopie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    co ty pi3rd0lisz fafarafa. silniki corvetkowe wygraly lemansa tylko 4 razy na 76 startow. lemansa najczesciej wygrywaja peugeoty i audice. tak samo zreszta jak w tym roku. ucz sue synku korzystac z googli

  • Gość: Gość

    0

    czy mis ie tylko wydaje czy ten amerykanski stig w ogole biegow nie zmienia...?

  • Gość: Gość

    0

    jeśli Cadillac z pięknym wnętrzem (siedziałem w regularnym CTS więc wiem o czym mówię) , z silnikiem od Corvette (na silniku tym bazują samochody wygrywające od lat w Le Mans w swojej kategorii) jest bublem to karny dla Austrii był jak najbardziej prawidłowy. Howard Webb to najlepszy sędzia na świecie!

  • Gość: Gość

    0

    CTS-V rzadzi! ;)
    a Ci, ktorzy pisza w tonie "obrzydlistwo" pewnie na oczy zadnego CTS-V nie widzieli

  • Gość: Gość

    0

    widzę, że jakiś tępy uczeń gimnazjum już ma wszystko zaliczone i się produkuje w internecie. Dla twojej wiadomości CTS-V to najszybszy sedan na tym torze, a nie samochód wogóle. Ale zaraz pewnie znowu ktoś porówna jego czas z czasem boskiego Salleena S7 TT (który z resztą też jest pewnie bublem w mniemaniu właścicieli Toyot), lub co lepsze z czasem Bugatti Veyrona.
    Wracając do większosci komentarzy to jeśli ukazałby sie ten sam artykuł o Mer-sedesie albo BMW to tłumy gównażerii wstukiwałoby komentarze typu "BMW rządzi", a nie podejmowałyby polemikę ile wart jest wykręcony przez Cadillaca czas.

  • Gość: Gość

    0

    jakie k... buble? to auto jest najlepsze w swojej klasie. A już na pewno lepsze niż samochód marzeń wszystkich polkich wąsaczów Toilet-a RAV4.
    Bubel to obecne Porsche 911 które jest karykaturą starych 911-nastek chłodzonych powietrzem. To samo dzisiejsze BMW o liniach inspirowanych koreańskimi pojazdami. Kiedyś BMW robiło piękne auta, a jak dziś patrze na tył 6óstki, czy BMW 1 to rzygać się chce- to są buble (no może poza naprawde ładną trójką coupe). Za dużo dzieciaczku się topgeara naoglądałeś.

  • Gość: Gość

    0

    Przod Cadillaca CTS-V bardzo mi przypomina tyl starej Skody 1000MB !
    Zenula

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX