Ford Focus RS - pierwsze zdjęcia?

W serwisach motoryzacyjnych pojawiły się dziś pierwsze zdjęcia nowego Focusa RS. Nie wyglądają co prawda na prawdziwe, ale Ford protestując przeciwko ich publikowaniu, raczej udowadnia, że to przeciek prosto z fabryki.

Im bliżej premiery najmocniejszego Focusa RS na początku przyszłego roku, tym więcej wiemy o specyfikacji technicznej samochodu. Wiadomo już, że będzie wyposażony w pięciocylindrowy turbodoładowany 2,5-litrowy silnik o mocy ok. 300 KM - ten sam, który montowany jest obecnie w modelu ST (tam ma moc 225 koni), ale zapewne wyposażony w większą sprężarkę. Mimo że nowy RS ma nawiązywać do sukcesów Forda w WRC , auto nie będzie wyposażone w napęd na cztery koła. Powód jest oczywiście jak zwykle ten sam - cięcie kosztów. Na poprzednim RS-ie niemiecki producent stracił sporo pieniędzy (podobno 7000 funtów na każdym egzemplarzu). Więc chociaż Ford nazywa auto bezkompromisowym, akurat w najważniejszym aspekcie poszedł na kompromis. Szkoda. Mimo to, RS ma być bezpośrednim konkurentem Imprezy STI i Lancera Evolution . Czy wam też wydaje się to mało prawdopodobne?

Jak mają zamiar to osiągnąć? Przede wszystkim dzięki zastosowaniu elektronicznej kontroli mechanizmu różnicowego, który będzie rozdzielał moc pomiędzy koła tak, żeby auto mogło nadrobić brak napędu na tył. Brzmi mało przekonująco, bo jednak jakich cudów by nie wykonano, przedni napęd z najlepszą szperą ma nikłe szanse rywalizować z 4x4, zwłaszcza jeśli chodzi o pewność prowadzenia w kiepskich warunkach (ślisko, mokro itp.) Ale może się mylę i już w przyszłym roku Ford udowodni niedowiarkom takim jak ja, że nie ma rzeczy niemożliwych, zwłaszcza na suchym i czystym asfalcie...

Focus RS ma być też (opcjonalnie) wyposażany w przekładnię Powershift , bazującą na tym samym pomyśle, co znane już od paru lat dwusprzęgłowe skrzynie Volkswagen Group. Na razie ten sześciobiegowy automat dostępny jest (jeszcze nie wszędzie) jedynie w parze z silnikiem 2,0 TDCi. Według miesięcznika CAR, w trybie Drive, skrzynia sprawuje się naprawdę znakomicie, a gdy wybierzemy ręczny tryb, przekładnia Forda zaskakuje jeszcze bardziej . Oczywiście pozytywnie. Nie oczekujcie jednak, że za kierownicą umieszczono łopatki do zmiany biegów - w trybie ręcznym odbywa się to przez przesuwanie dźwigni w przód lub w tył. Tak jak w pierwszych sekwencyjnych skrzyniach. Komputer zmieni za nas bieg tylko wtedy, gdy rzeczywiście przesadzimy z kręceniem auta na wysokie obroty, lub gdy zapomnimy zredukować przy hamowaniu. CAR twierdzi, że tak skrzynia jest lepsza niż DSG.

Na trzech opublikowanych zdjęciach możecie obejrzeć jak mniej więcej będzie wyglądać najnowszy hot hatch Forda. Nie wiadomo do końca kto jest odpowiedzialny za wypuszczenie tych zdjęć do sieci. Mototarget twierdzi na przykład, że zdjęcia najpierw ukazały się na forum fanklubu Focusa w Belgii i zaraz potem Ford wystąpił o ich natychmiastowe usunięcie ze strony. Obrazki nie wyglądają jednak na rzeczywiste - proporcje są dziwne (auto jest na za wąskie i za wysokie), ale na pewno dają wyobrażenie jak może wyglądać nowy RS. Jak się wam podoba?

Ford wypuścił już oficjalnie oficjalne zdjęcia i trochę konkretnych danych- zobacz tutaj.

Więcej o:
Copyright © Agora SA