Kiedyś przeczytałem felieton w pewnym miesięczniku na temat bezużyteczności trzydrzwiowych hatchbacków . Przez lata używałem trzydrzwiowego samochodu kompaktowego i nie mogę powiedzieć złego słowa o tego typu konstrukcjach. Praktyczny, zwinny, łatwy do zaparkowania i dający możliwość szybkiego powiększenia przestrzeni bagażowej. Jedyny minus: dostęp do tylnych siedzeń, co mnie jednak niewiele interesowało, gdyż z nich nie korzystałem.
Mazda zaprezentowała właśnie nową, trzydrzwiową wersję modelu 2. Jest to druga wersja nadwoziowa, obok pięciodrzwiowej, oferowana na starym kontynencie. Na rynek chiński przewidziano Mazdę 2 sedan , jednak nie wiadomo, czy będzie ona u nas oferowana.
Silniki są te same w obydwu wersjach. Dwa benzynowe motory w trzech wariantach mocy: 1,3 l. 75 KM (55 kW), 1,3 l. 86 KM (63 kW), 1,5 l. 103 KM (76 kW), oraz turbodiesel 1,4 l. o mocy 68 KM (50 kW).
Tydzień temu zainaugurowano oficjalną działalność Mazda Motor Poland , więc już niedługo trzydrzwiowa "dwójka" powinna trafić do wszystkich salonów Mazdy w Polsce.
mjl