Trzydrzwiowa dwójka

Mazda 2 najpierw zadebiutowała w wersji pięciodrzwiowej, potem przyszła pora na "chińskiego" sedana, a teraz w końcu pokazano oficjalnie wersję trzydrzwiową.

Kiedyś przeczytałem felieton w pewnym miesięczniku na temat bezużyteczności trzydrzwiowych hatchbacków. Przez lata używałem trzydrzwiowego samochodu kompaktowego i nie mogę powiedzieć złego słowa o tego typu konstrukcjach. Praktyczny, zwinny, łatwy do zaparkowania i dający możliwość szybkiego powiększenia przestrzeni bagażowej. Jedyny minus: dostęp do tylnych siedzeń, co mnie jednak niewiele interesowało, gdyż z nich nie korzystałem.

Mazda zaprezentowała właśnie nową, trzydrzwiową wersję modelu 2. Jest to druga wersja nadwoziowa, obok pięciodrzwiowej, oferowana na starym kontynencie. Na rynek chiński przewidziano Mazdę 2 sedan, jednak nie wiadomo, czy będzie ona u nas oferowana.

Silniki są te same w obydwu wersjach. Dwa benzynowe motory w trzech wariantach mocy: 1,3 l. 75 KM (55 kW), 1,3 l. 86 KM (63 kW), 1,5 l. 103 KM (76 kW), oraz turbodiesel 1,4 l. o mocy 68 KM (50 kW).

Tydzień temu zainaugurowano oficjalną działalność Mazda Motor Poland, więc już niedługo trzydrzwiowa "dwójka" powinna trafić do wszystkich salonów Mazdy w Polsce.

 

Mazda 2 - ładna i zgrabna

 

mjl

 

Więcej o:
Komentarze (2)
Trzydrzwiowa dwójka
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    w polsce podstawowa wersja trzydrzwiowa kosztuje bodajze 39 tysiecy, w tej klasie to super cena moim zdaniem:) swoja droga wyjatkowo udane autko, cale szczescie ze za kilka miesiecy zmieniam moje wiec bedzie mozna wziac mazde pod uwage;)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX