Audi na zlot tuningowców

Impreza w Austrii musi być bardzo ważnym wydarzeniem w świecie tuningu, skoro swoje dzieła pokazują tam producenci aut. W tym roku jednym z gwoździ programu Woerthersee Treffen ma być Audi A3 TDI Clubsport Quattro concept.

Audi prowadzi nadal "dieslowską ofensywę". Po nie tak dawnych prezentacjach TT z dwulitrowym TDI oraz Q7 i R8 z dwunastocylindrowymi widlastymi motorami, teraz przyszła pora na najmniejsze auto z rodziny. Nie jest to jednak po prostu A3 wyposażone w mocnego diesla. W końcu na takim zlocie, auto bez spojlerów, wielkich felg, wlotów, wylotów, dolotów itp. przeszłoby bez echa. To jednak wszystko widać na zdjęciach, a ważniejsze chyba jest to, co siedzi pod maską.

Audi wyciągnęło z dwóch litrów 224 KM i niesamowite 450 Nm momentu obrotowego osiągane już przy 1750 obr/min. To, w połączeniu z napędem Quattro oraz sześciostopniową ręczną przekładnią, pozwala na rozpędzenie auta do 100 km/h w 6,6 sekundy. Nieźle jak na diesla. Maksymalną prędkością jaką osiągniemy tym A3 jest 240 km/h. Przy takich osiągach seryjne hamulce mogłyby nie wystarczyć, wobec tego Audi zmieniło je (choć tylko z przodu) na sześciotłoczkowe zaciski chwytające ceramiczne tarcze o średnicy 356 mm. Tył pozostał seryjny.

Dzięki za zwrócenie uwagi na błąd - już poprawione

Auto wyposażono także w Audi Drive Select. Dzięki temu systemowi, kierowca może regulować najważniejsze (lub mniej ważne) parametry samochodu. Za przyciśnięciem odpowiedniego guzika możemy ustawiać czas reakcji przepustnicy na naciśnięcie pedału gazu, poziom wspomagania układu kierowniczego, próg reakcji ESP oraz siłę tłumienia magnezowych amortyzatorów. To te ważniejsze parametry. Mniej ważnym (lub zupełnie nieważnym) jest dźwięk układu wydechowego, który też można regulować. To zdecydowanie ukłon w stronę tuningowców, choć szczerze mówiąc, nie wiem jakie to może mieć znaczenie. Kolejnym ukłonem, choć tym razem w stronę Austrii, jest kolor nadwozia. Zastanawiacie się co oznacza ta "ósemka"? Podobno została umieszczona na i w samochodzie, bo mamy 2008 rok. Ciekawe, nieprawdaż?

Jan Kopacz

Więcej o:
Komentarze (16)
Audi na zlot tuningowców
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    W Audi Q7 TDI są 2 przepustnice

  • Gość: Gość

    0

    Panie redaktorze Kopacz Przepraszam,jestem niegrzeczny,niemiły,bywam nietaktowny i wścibski,po...pr...os...tu.. .................się CZEPIAM PRZEPRASZAM Kuba

  • Gość: Gość

    0

    Zarąbisty tuning!!!!!!SIEMANO

  • Gość: Gość

    0

    Mnie to bardziej wyglada na litere "S" niz na "8".

  • Gość: Gość

    0

    mirass ale nie pisz w ile to idzie do 100 bo sie chlopaki zawstydza z tym swoim 4x4 :D

  • Gość: Gość

    0

    hehe..chyba mowa o mojej ibize..obecnie 228KM i bawimy sie dalej :) czas na nitro w klekocie. ciekawe jaką turbinkę mają bo wcześnie staje - za to respect

  • Gość: Gość

    0

    I jeszcze jedno. Widzę, że w tekście przekreślono słowo "przepustnicy". Otóż szanowny Panie Redaktorze. Zdaję sobię sprawę, że GW nie zatrudnia inżynierów, ale muszę Pana nieco uświadomić. W silnikach diesla nie ma przepustnicy. Przepustnica jest w silnikach benzynowych o zapłonie iskrowym, ponieważ silniki benzynowe o zapłonie iskrowym spalaja paliwo i tlen w proporcjach stechiometrycznych. Poza tym nieodpowiedni skład mieszanki może prowadzić do samozapłonu co w silniku benzynowym jest zjawiskiem niepożądanym, chyba, że chodzi o silniki FSI volkswagena i podobne konstrukcje innych producentów.
    W silniku diesla natomiast samozapłon jest zjawiskiem jak najbardziej pożądanym. Z resztą silniki diesla nazywają się po polsku silnikami o zapłonie samoczynnym. Moc silnika o zapłonie samoczynnym jest regulowana przez ilość paliwa podawną przez pompę paliwa. To, że przepływ powietrza nie jest dławiony w silniku diesla jest jedną z przyczyn dla których silniki diesla osiągają wyższą sprawność. (Definicję sprawnośći proszę sprawdzić w podręczniku fizyki bądź w Wikipedii)

  • Gość: Gość

    0

    Panie redaktorze Kopacz,

    Jeżeli otwierający artykuł akapit zaczynający się od słów "Impreza w Austrii musi być bardzo ważnym wydarzeniem w świecie tuningu, skoro swoje dzieła pokazują tam producenci aut" został stworzony w celu innym niż prowokacyjny to wypada tylko pogratulować ignorancji.
    GTI Treffen w Woerthersee odbywa się w tym roku już po raz 27, jak łatwo obliczyć swój początek miała w roku 1981.
    W dodatku poza statusem najstarszej imprezy tego typu w Europie jest jedną z największych, a swoją rangą ustępuje jedynie francuskiemu GTI Tuning International.
    Idąc dalej "W końcu na takim zlocie, auto bez spojlerów, wielkich felg, wlotów, wylotów, dolotów itp. przeszłoby bez echa. " polecam dla poszerzenia Pana wiedzy o motoryzacji skorzystać choćby z google i zobaczyć jaki styl modyfikacji jest w Woerthersee najbardziej popularny.
    I jeszcze prośba na koniec. Będę wdzięczny za wyjaśnienie, mam nadzieję, że nie tylko mojej osobie, czym też są wspomniane przez Pana magnezowe amortyzatory?
    Zdaję sobie sprawę, że w oryginalnym tekście najprawdopobniej użyto określenia "Magnetic ride suspension/shock absorbers/dumpers" ale z występowaniem magnezu w tychże niewiele ma to wspólnego.
    Ciekawe, nieprawdaż?

  • Gość: Gość

    0

    Heh, napęd na cztery kapcie w A3 Audi też nazywa Quattro, pomimo tego że ma Haldexa zamiast Torsena... A A2 już nie produkują... Zapomniałem dodać, że stajnia też bez rewelki - tego rzędu moc i moment znajomy wycisnął z Ibizy 1.9 TDI ASV, rocznik '99...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX