Nowy Volkswagen Titan

W Europie największym pojazdem użytkowym produkowanym przez markę Volkswagen jest Crafter. Niewiele osób wie, że w Ameryce Południowej już od 25 lat Volkswagen produkuje ciężarówki, których dopuszczalna masa całkowita sięga nawet 45 ton.
Samochody zaprojektowane w Wolfsburgu są przeznaczone głównie na rynek Ameryki Południowej. Volkswagen największe modele sprzedaje pod nazwą Constellation, a produkcja tego typu pojazdów przekracza 30 tys. egzemplarzy rocznie.

Nowa seria Titan, która do produkcji weszła w ubiegłym roku, charakteryzuje się wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami. Samochód przeznaczony jest wyłącznie na rynek południowoamerykański i - jak wszystkie samochody użytkowe Volkswagena przeznaczone na ten rynek - ma klasyczną konstrukcję z ramą przestrzenną, silnikiem zamontowanym podłużnie nad sztywną przednią osią i napędem na tylne podwójne koła.

W ofercie dostępnych do Titana silników dominuje 6-cylindrowy diesel o pojemności 8,3 l Cummins ISC z intercoolerem i wtryskiem common rail bez sterowania elektronicznego, dzięki czemu spełnia brazylijskie normy emisji spalin.

Wysoką kabinę pasażerską wyposażono w wiele funkcjonalnych elementów, np. w bardzo duże lusterka wsteczne. Ciekawym rozwiązaniem jest też przedłużenie dachu, które chroni przed promieniami słonecznymi. Kabina pochylana jest do przodu, dzięki czemu możliwy jest dostęp do silnika i skrzyni biegów. Standardowo wnętrze kabiny ma dwa fotele, za którymi znajduje się pokaźna przestrzeń bagażowa. Do dyspozycji jest także "długodystansowa" kabina z łóżkiem czy krótka, 3-miejscowa nadbudowa.

Więcej o: