Infiniti FX50

Na wciąż trwającym salonie w Genewie Nissan zaprezentował po raz pierwszy europejskiej publiczności samochód marki Infiniti. Ma to związek z jej planowanym wprowadzeniem na rynki starego kontynentu.
Infiniti to, stworzona w 1989 roku na wzór firmy Acura (marka premium należąca do Hondy), marka koncernu Nissan mająca oferować samochody i luksusowe i premium na rynku ameryki północnej. Pierwszym modelem była luksusowa limuzyna Infiniti Q45 wyposażona w silnik V8 4,5 litra o mocy 278 KM. Miał on nawiązać bezpośrednią konkurencję z Lexusem LS400, Audi V8 i amerykańskimi limuzynami marki Lincoln i Cadillac. W późniejszym okresie dołączyły mniejsze modele osobowe i klasy SUV.

Mimo że tą markę stworzono z myślą o rynku amerykańskim, to jednak nieobecność w Europie to rezygnacja z pokaźnego kawałka tortu. Lexus, główny konkurent Infiniti, sprzedał w Europie w zeszłym roku 56 000 samochodów. Nic więc dziwnego, że Nissan w końcu zdecydował się też na nim zaistnieć.

Samochody Infiniti są obecne w Polsce za sprawą prywatnego importu ze Stanów Zjednoczonych. Dużą popularność, jak na ten wariant importu zyskał poprzedni model FX, pomimo dostępności w naszych salonach podobnego SUV-a, Nissana Murano. Ludziom którym bardziej przypadła do gustu sylwetka Infiniti FX teraz będą mogli kupić go na miejscu.



Na salonie w Genewie zaprezentowano całkowicie nową generację modelu FX50. Pod względem wyglądu nawiązuje do poprzednika, poprawiono kilka detali z przednią częścią na czele tak, że teraz auto wygląda bardziej proporcjonalnie. Wystawiony model wyposażono w nowy, pięciolitrowy silnik V8 o mocy 380 KM. W późniejszym okresie ma się pojawić mniejszy silnik V6 3,7 litra stosowany już w innych modelach marki. Oba będą łączone z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Zaprezentowany w Genewie FX50 pojawi się również na rynku amerykańskim. Wersja europejska z zewnątrz będzie się różnić jedynie kierunkowskazami na przednich błotnikach, których w wersji amerykańskiej brak. Wraz z modelem FX50 w europejskich salonach pokaże się mniejszy SUV EX37, i G37 w wersji sedan (klasa średnia premium) i coupe.

Źródło: Infiniti, thepassionatepursuit

Więcej o: