Kuga

Nazywa się Kuga i jest pierwszym, w pełni europejskim, kompaktowym SUV-em Forda. Zastąpi wycofany już z oferty model Maverick (Escape), który nie cieszył się na starym kontynencie szczególnym wzięciem.

W latach dziewięćdziesiątych europejski Ford niechętnie zapuszczał się na nieznane mu tereny. Konieczność wprowadzenia do oferty minivana została rozwiązana współpracą z koncernem Volkswagena. Podobnie rozwiązano problem braku modeli terenowych w swojej ofercie. Na niektórych rynkach oferowano dużego amerykańskiego SUV-a Explorera, którego sprzedaż na starym kontynencie nigdy nie była duża. Zdecydowano się również na współpracę z Nissanem, co pozwoliło zaoferować mniejszy model z napędem na cztery koła. Zaowocowało to modelem Maverick (Nissan Terrano II).

W nowym millennium przyszła pora na zmiany. Rynek minivanów ustabilizował się, a popyt na auta z napędem na cztery koła stale rośnie co spowodowało, że sprzedaż w tych segmentach stała się opłacalna bez potrzeby podejmowania współpracy z konkurencją. Kooperacja okazała się jednak przydatna w zakresie projektowania nowoczesnych silników, mających spełniać coraz to surowsze normy czystości spalin.

Po prezentacji kompaktowego minivana Focusa C-max przyszła pora na dopełnienie oferty w klasie kompakt. Na płycie Focusa powstał zgrabny mini-SUV z napędem na cztery koła. Ma on stanowić skuteczną broń w walce z taką konkurencją, jak Toyota Rav4, nowy Volkswagen Tiguan, czy debiutujący równocześnie z Fordem Renault Koleos.

Początkowo do napędu użyty zostanie dwulitrowy turbodiesel Duratorq TDCi z systemem Common Rail o mocy 136 KM. Będzie ona przekazywana na koła poprzez sześciobiegową, manualną skrzynię biegów. Do wyboru będą dwie wersje, przednionapędowa i z napędem na cztery koła, przenoszonym za pomocą sprzęgła lepkościowego (Haldex) na dopędzane koła tylne.

Ford Kuga będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Trend i Titanium.

Jeżeli za ładną sylwetką, zaprojektowaną pod kątem upodobnienia go do pozostałych modeli Forda, pójdzie jakość i niezawodność znana z dotychczasowych modeli z rodziny Focusa, to Kuga będzie poważnym graczem w swojej klasie.

Produkcja odbywać się będzie w fabryce w Saarlouis w Niemczech wraz z nowym Fordem Focus i Fordem C-Max. Na rynku pojawi się prawdopodobnie w połowie roku.

Więcej o:
Copyright © Agora SA