Kuga

Nazywa się Kuga i jest pierwszym, w pełni europejskim, kompaktowym SUV-em Forda. Zastąpi wycofany już z oferty model Maverick (Escape), który nie cieszył się na starym kontynencie szczególnym wzięciem.
W latach dziewięćdziesiątych europejski Ford niechętnie zapuszczał się na nieznane mu tereny. Konieczność wprowadzenia do oferty minivana została rozwiązana współpracą z koncernem Volkswagena. Podobnie rozwiązano problem braku modeli terenowych w swojej ofercie. Na niektórych rynkach oferowano dużego amerykańskiego SUV-a Explorera, którego sprzedaż na starym kontynencie nigdy nie była duża. Zdecydowano się również na współpracę z Nissanem, co pozwoliło zaoferować mniejszy model z napędem na cztery koła. Zaowocowało to modelem Maverick (Nissan Terrano II).

W nowym millennium przyszła pora na zmiany. Rynek minivanów ustabilizował się, a popyt na auta z napędem na cztery koła stale rośnie co spowodowało, że sprzedaż w tych segmentach stała się opłacalna bez potrzeby podejmowania współpracy z konkurencją. Kooperacja okazała się jednak przydatna w zakresie projektowania nowoczesnych silników, mających spełniać coraz to surowsze normy czystości spalin.

Po prezentacji kompaktowego minivana Focusa C-max przyszła pora na dopełnienie oferty w klasie kompakt. Na płycie Focusa powstał zgrabny mini-SUV z napędem na cztery koła. Ma on stanowić skuteczną broń w walce z taką konkurencją, jak Toyota Rav4, nowy Volkswagen Tiguan, czy debiutujący równocześnie z Fordem Renault Koleos.

Początkowo do napędu użyty zostanie dwulitrowy turbodiesel Duratorq TDCi z systemem Common Rail o mocy 136 KM. Będzie ona przekazywana na koła poprzez sześciobiegową, manualną skrzynię biegów. Do wyboru będą dwie wersje, przednionapędowa i z napędem na cztery koła, przenoszonym za pomocą sprzęgła lepkościowego (Haldex) na dopędzane koła tylne.

Ford Kuga będzie dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Trend i Titanium.

Jeżeli za ładną sylwetką, zaprojektowaną pod kątem upodobnienia go do pozostałych modeli Forda, pójdzie jakość i niezawodność znana z dotychczasowych modeli z rodziny Focusa, to Kuga będzie poważnym graczem w swojej klasie.

Produkcja odbywać się będzie w fabryce w Saarlouis w Niemczech wraz z nowym Fordem Focus i Fordem C-Max. Na rynku pojawi się prawdopodobnie w połowie roku.

Więcej o:
Komentarze (10)
Kuga
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    Ostatnio ceny wszystkich wersji Kugy staniały o 8.900, czyli najtańsza za 84.000 pln. a w styczniu wejdzie wersja z silnikiem 2.5 litra i mocy 200km

  • Gość: Gość

    0

    Siedziałem za kierownicą (mam wzrostu 185 cm) - jest dla mnie jak dobrze uszyty garnitur - od razu poczułem, że pasuje do mnie. Z tyłu na miejscu pasażera - trochę mało miejsca nad głową.

  • Gość: Gość

    0

    mam mondeo 4 latka i już gnije właściwości jezdne bardzo dobre ale blacharka
    to syf czy kuka też będzie gnić??

  • Gość: Gość

    0

    dobry samochód dla rodziny, która w weekendy wyjezdża poza miasto. napęd pomoże trzymać sie asfaltowej drogi w każdych warunkach, a i w polu da radę - to chyab najważneiejsze, choć i wspomniane przez kolegow atuty tez ważne. może się cieszyć powodzeniem

  • Gość: Gość

    0

    kuga fajnie wyglada lepiej mi sie podoba od konkurencji, a i przy okazji tansza wiec jest git, ten naped przyda sie w zime:)

  • Gość: Gość

    0

    i już niebawem w Polsce. ceny od 92.000, zatem całkiem dobre. a ten napęd ma taki atut, że automatycznie przenosi napęd z przedniej na tylnia os, w zalezności od potrzeb i stanu drogi. maksymalne oceny w testach bezpieczeństwa tez są nie bez znaczenia. czekam na pierwsze opinie uzytkowników

  • Gość: Gość

    0

    niezle auto, naprawde wyglad robi wrazenie, podoba mi sie desing fele jak z lincolna wziete:) naped 4x4 tez jest niczemu sobie, co za tym idzie pewnie super trzyma sie drogi

  • Gość: Gość

    0

    Z niecierpliwością czekam na prezentację w Polsce.

  • Gość: Gość

    0

    Z niecierpliwością czekam na prezentację w Polsce.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX