Volkswagen Passat CC

Na rozpoczętym w ostatni weekend salonie samochodowym w Detroit Volkswagen zaprezentował swoje nowe "coupe dla ludu".
Niestety zgodnie z polityką modelową i cenową Volkswagena w ostatnich kilkunastu latach, samochody tego producenta są projektowane z myślą o "wybranych" ludach, przede wszystkim zasobnych w gotówkę. Dotyczy to zarówno samochodów osobowych (czytaj: luksusowych), czyli głównie Pheatona, jak i SUV-ów z piekielnie drogim Touaregiem na czele. Nie inaczej jest z samochodami sportowymi. Przy obecnym podejściu firmy możemy zapomnieć o następcy małych, kochanych przez wielu fanów do dziś modelach, jak Scirocco, czy Corrado. Zamiast tego możemy kupić kabrio-coupe Eos lub już niedługo dostępny na niektórych rynkach model Passat CC. Rzeczywiście jest ładny, ale...

Może jednak zostawmy kwestię, czy Volkswagen musi koniecznie konkurować z Mercedesem i czy taki model jest mu w tej chwili najbardziej potrzebny. Tą decyzję zweryfikuje rynek, my zajmijmy się samochodem.

Passat CC od zwykłej wersji sedan jest szerszy (5cm) i niższy (4cm), co w połączeniu z lekko prowadzoną linią nadaje mu sportowy i dynamiczny wygląd. W porównaniu do swojego najbliższego konkurenta, Mercedesa CLS ma zdecydowanie ładniejszy pas przedni, lecz jego linia boczna nie jest tak "niemiecka" jak u konkurenta ze Stuttgartu.

Tę brykę napędza co najmniej 160 koni uzyskiwanych z doładowanego silnika o pojemności 1.8 litra. Większą opcję stanowi dwulitrowy silnik doładowany o mocy 200 KM, jednak najciekawszą jednostką jest sześciocylindrowy silnik 3.6 l. rozwijający 300 KM. Ten model nie tylko posiada mocny silnik, ale też skrzynię DSG i napęd na cztery koła (4Motion). Do 100 km/h przyspiesza w 5,6 s a elektroniczna blokada włącza się przy 250 km/h. W zależności od warunków i upodobań można dobrać sobie tryb sportowy, normalny lub komfortowy.

Passat CC to jeden z tych samochodów co jeżdżą i myślą za nas. System Lane Assist pilnuje abyśmy trzymali się prawidłowego toru jazdy, samodzielnie go w razie potrzeby kontrując a Automatic Distance Control dopilnuje bezpiecznego odstępu od innego pojazdu w czasie parkowania w razie potrzeby uruchamiając hamulce.

mjl

Więcej o:
Komentarze (14)
Volkswagen Passat CC
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gość

    0

    Coupe to nie liczba drzwi, lecz linia nadwozia - popatrzcie na Mercedesa CLS, moim zdaniem: ponadczasowy! Passat rowniez super, choc brakuje mu kilku "gadzetow". Porownanie do BMW do przesada - kolega powinien wiedziec ze doposazajac to BMka na pewno bedzie drozsza. NIe kazdemu odpowiada ponadto tylni napęd (osobiscie niepewnie czuje sie w deszczu na autostradzie przy tylinm napedzie). Prawda jest rowniez ze ceny VW ostatnio juz nie sa dla ludu ale spadek wartosci tez niczego sobie. Mnie zarowno CC jak i Scirocco "uwiodlo"

  • Gość: Gość

    0

    Jezeli ktos uwaza,ze BMW jezdza tylko jakies tam chłopaczki to w tym momęcie obraża prawdziwych pasjonatow tej marki...(takich jak ja)
    BMW-to legeda i klasa sama w sobie co widac po osiagnieciach w sportach motorowych itd. To firma z wyrazem i tradycją ! A powielanie takich stereotypow to tak jak by powiedziec,ze WSZYSTKIE blondynki sa bezdennie głupie...-IDIOTYZM !
    Passacik mi sie podoba choc uwazam,ze coupe to miano nadane w tym przypadku troche na wyrost... POZDRAWIAM SYMPATYKOW VW :)

  • Gość: Gość

    0

    super wózik

  • Gość: Gość

    0

    DLAMNIE CUD MIOD I OZESZKI ALE JA OD 24 LAT CHULAM TYLKO NIEMIECKIMI BRYKAMI CHOC KRUTKO MIALEM JAPONCE I FRANCUZA ORAZ FORDA ALE TO JAK 3 AUTA

  • Gość: Gość

    0

    jesli mam wybierac miedzy audi ,vw ,bmw i mam do wydania 100-120tys zł to wybieram vw ,audi jest drosze a silniki vw czyli placisz za marke i prestiż ,jeżeli chodzi o Bmw serii 1 coupe to jej wygląd nie jest zbyt ciekawy chodz silniki mają bardzo dobre,kazde z tych aut ma coś w sobie kwestia gustu no i najważniejsze budżetu narka.

  • Gość: Gość

    0

    jesli mam wybierac miedzy audi ,vw ,bmw i mam do wydania 100-120tys zł to wybieram vw ,audi jest drosze a silniki vw czyli placisz za marke i prestiż ,jeżeli chodzi o Bmw serii 1 coupe to jej wygląd nie jest zbyt ciekawy chodz silniki mają bardzo dobre,kazde z tych aut ma coś w sobie kwestia gustu no i najważniejsze budżetu narka.

  • Gość: Gość

    0

    jesli mam wybierac miedzy audi ,vw ,bmw i mam do wydania 100-120tys zł to wybieram vw ,audi jest drosze a silniki vw czyli placisz za marke i prestiż ,jeżeli chodzi o Bmw serii 1 coupe to jej wygląd nie jest zbyt ciekawy chodz silniki mają bardzo dobre,kazde z tych aut ma coś w sobie kwestia gustu no i najważniejsze budrzetu narka.

  • Gość: Gość

    0

    do raphael4 : sam jesteś bezpłciowy. Niektórzy wolą vw niż pseudo-szpanerskie bmw..wystarczy popatrzec na wszystkich chłopaczków kupujących beemki ;] nigdy nie bede narzekac na vw mam juz trzeciego.

  • Gość: Gość

    0

    Jak może być coupe 4- drzwiowe. Im się coś po.., Tico też jest 4 drziowe i dla 4 osób a coupe nie jest więc napewno bym nie kupił takiego coupe. Niech popatrzą na BMW coupe to zobaczą jak to wygląda.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX