Mercedes SLK 55 AMG po liftingu

W nowym modelu nie tylko odświeżono wygląd zewnętrzny, ale również poprawiono go pod względem technicznym.
W najnowszym Mercedesie SLK 55 AMG po raz pierwszy zastosowano bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego (tylko 2,16 obrotu pomiędzy skrajnymi położeniami) oraz unowocześnioną skrzynię biegów.

Z przodu auta pojawił się zmodyfikowany "nos" z większą gwiazdą oraz powiększone wloty powietrza. Ponadto, nadwozie ozdabiają spoilery i nakładki zarezerwowane wyłącznie dla wersji AMG.

Wizerunek auta poprawiają również przednie reflektory pokryte przyciemnionym szkłem oraz większe lusterka zewnętrzne ze zintegrowanymi kierunkowskazami LED.

Nowe, 18-calowe obręcze ze stopów lekkich pokryte zostały szarym lakierem i obute w opony 225/40 z przodu oraz 245/30 z tyłu. Na wszystkich czterech kołach zastosowano wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 345 x 30mm (przód) i 300 x 22mm (tył).

Pod maską Mercedesa SLK 55 AMG znalazł się 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 360KM i maksymalnym momencie obrotowym 510Nm, dzięki któremu ten dwumiejscowy roadster przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy, a prędkość 200 km/h pojawia się na liczniki już po 17 sekundach!

Nowa wersja Mercedesa SLK 55 AMG wejdzie do sprzedaży w kwietniu 2008 roku. Ceny nie są jeszcze znane.

Więcej o: