Porsche Carrera GT od Edo Competition

Carrera GT należy do wąskiego grona aut supersportowych. Wielu podpisałoby nawet pakt z diabłem, żeby mieć je w garażu. Są również tacy dla których wersja seryjna nie jest wystarczająco szybka i ekskluzywna.

Należy do nich firma Edo Competition - tuner z Achlen, znany na świecie z przeróbek najdroższych i najrzadszych aut świata. Maserati MC12 o mocy 770 KM, a może 880-konne Ferrari Enzo? Dla specjalistów z Edo Competition nie ma rzeczy niemożliwych, podobnie jak dla klientów tunera nie ma sum, których nie mogliby zapłacić za przeróbkę swojego auta. Wspaniała Carrera GT zniknęła z oferty firmy Porsche w ciągu zaledwie kilku miesięcy. Powód? Planowane 1220 egzemplarzy tego bolidu rozeszło się wśród sławnych i bogatych niemal na pniu!

Silnik Carrery GT to istne dzieło sztuki - 5.7-litra pojemności, 10 cylindrów w układzie V i 612KM. Czego można chcieć więcej? Oczywiście, więcej mocy!

Dlatego Edo proponuje jej wzrost i to spory. W zależności od życzeń nabywcy, jego Carrera GT może dysponować mocą 670, 715, lub nawet 770 KM! Aby wykrzesać aż tyle dodatkowych koni pod maską, tuner zmienił oprogramowanie silnika, zamontował układ dolotowy z nowymi kolektorami i sportowe filtry powietrza. Sam układ wydechowy ze stali nierdzewnej waży o 18 kg mniej od seryjnego i powoduje wzrost mocy o 25 KM. Z tyłu zamontowano płat dociskowy wykonany w całości z karbonu. Zresztą z tego materiału powstały również inne elementy poprawiające aerodynamikę. Carrera GT od Edo posiada regulowane w trzech pozycjach zawieszenie firmy KW. Jako opcja dostępny jest też system automatycznego podnoszenia i opuszczania nadwozia. Przydatny przy przejazdach przez "śpiących policjantów" i najazdach na krawężniki. Optymalną kontrolę i przyczepność zapewnia komplet opon Pirelli Sport Cup w rozmiarze 265/35 18 z przodu i 345/30 18 ZR na tylnej osi.

Cena przeróbek Edo podawana jest przez niemieckiego tunera wyłącznie właścicielom modelu Carrera GT. Na rynku w tym specyficznym segmencie nie ma zbyt wiele konkurencji. Przeróbki modelu Carrera GT oferuje jeszcze tylko TechArt i Gemballa. W obu przypadkach ich koszt waha się w granicach ćwierć miliona euro.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.