Europejska premiera i10

Na salonie samochodowym w Bolonii, Hyundai zaprezentował europejską wersję modelu i10. Miejsce premiery nie jest przypadkowe, gdyż Włochy to największy rynek samochodów segmentu A.
Model i10 to następca dobrze znanego u nas Atosa. Pod względem technicznym bazuje na niezbyt popularnym w Polsce modelu Picanto firmy Kia. Mimo różnic w wyglądzie, idących znacznie dalej niż w przypadku innej pary bliźniaków, Hyundaia i30 i Kii cee'd, to podobieństw nie dało się uniknąć. Hyundai ma krótkie nadwozie (3565mm) i największy rozstaw osi w swojej klasie, wynoszący 2380mm. Dla porównania, rozstaw osi Daewoo Tico, który optycznie wydawał się bardzo długi, miał wymiar 2335mm.

Najmniejszy Hyundai jest nieco dłuższy od Kii i oferuje nieco większą przestrzeń bagażową. Po rozłożeniu siedzeń jej pojemność wzrasta do 910 litrów.

Napęd i10-ki stanowi ten sam benzynowy silnik, jaki znajdujemy pod maską Picanto. Jest to czterocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy z głowicą 12-to zaworową, o pojemności 1086 cm3, osiągający moc 66,7 KM przy 5500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 97 Nm i osiągany jest przy 2800 obr./min. Będzie go można zamówić ze skrzynią manualną bądź automatyczną.

Oprócz silnika benzynowego w ofercie pojawi się również diesel CRDI, dysponujący mocą 75 KM i charakteryzujący się spalaniem na poziomie 4,3 l/100km. W przyszłości planowany jest również drugi, większy silnik benzynowy.

Premierowy i10 trafi do sprzedaży na rynki europejskie w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Marcin Lewandowski

Więcej o: