Ostry wycisk

W zeszłym roku Brabus, niemiecki tuner aut grupy Daimler-Benz, przedstawił model Rocket osiągnąwszy nim rekordową prędkość dla czterodrzwiowej limuzyny dopuszczonej do ruchu. Teraz podjął się wyciśnięcia wszystkich potów z superluksusowej limuzyny, Maybacha 57S.
Brabus V12S Rocket technicznie oparty na modelu CLS wyposażono w dwunastocylindrowy silnik o pojemności 6,3 litra z nowej S klasy (W221). Brabus nie byłby jednak sobą, gdyby poprzestał na seryjnych 570 koniach. Po zastosowaniu m.in. sprężarek o większej średnicy zwiększono moc do 730 KM uzyskując maksymalny moment obrotowy 1320 Nm. Zmniejszono go jednak elektronicznie do wartości 1100 Nm. Na torze Nardo we Włoszech uzyskano prędkość maksymalną o wartości 362,4 km/h.

W tym roku postanowiono ten sam silnik zamontować w Maybachu 57S i na tym samym torze sprawdzić jak sobie poradzi ta superluksusowa limuzyna. Brabus Maybach 57S, jak go nazywa sam tuner, osiągnęła prędkość 330,6 km/h, stając się najszybszą salonką na świecie.

Jeśli chodzi o wersje produkcyjne, to firma oferuje model Brabus Maybach SV12, z silnikiem o mocy 640 KM, osiągający ledwie 314 km/h. Jak widać okazało się, że niektórym panom prezesom, prowadzącym bardziej intensywne życie zawodowe, ta wersja nie wystarcza.

Więcej o: