Limuzyna dla ludu

Mazda2 sedan to jedna z nowości rozpoczynającego się właśnie salonu samochodowego w Guangzhou w Chinach.
Nowa, trójbryłowa wersja Mazdy2 to odpowiedź japońskiego producenta na rosnące zapotrzebowanie chińskiego rynku motoryzacyjnego na rodzinne, niedrogie sedany. W celu obniżenia kosztów, nowa Mazda będzie produkowana w fabryce w Nankinie. Mazda oczekuje że nowa dwójka odniesie sukces, choć rynek chiński pełen jest bardzo tanich, jednak też bardzo niskiej jakości aut rodzimych producentów. Sprzedaż Mazdy w Chinach w ostatnich dwóch latach była stała i wynosiła około 130 000 sztuk. Podobnie wyglądają szacunki na ten rok, jednak celem jest osiągnięcie sprzedaży 300 000 aut w roku 2010. Mazda2 ma bacznie przyczynić się do tego wyniku.

Sprzedaż w państwie środka rozpocznie się w pierwszej połowie przyszłego roku. Planowana jest również sprzedaż auta na innych rynkach, jednak nie ma informacji, czy Polska będzie jednym z nich.

Więcej o: