Na początku tygodnia zazdrościliśmy niemieckiej drogówce przygotowanego dla niej Mustanga. Bo choć to jedynie popis tunera, to trzeba przyznać, że Fordowi w policyjnym wdzianku jest do twarzy. Do twarzy z laurem zwycięzcy WCOTY 2017 będzie na pewno jednemu z siedmiu pozostałych w plebiscycie finalistów - w gronie najlepszej siódemki nie znalazły się auta typowane przez nas nieco ponad tydzień temu w "Dwóch zdaniach". Kto Waszym zdaniem zdobędzie nagrodę w tej edycji konkursu? Konkurencja jest zażarta. W jednym z nadchodzących konkursów w szranki może stanąć Volkswagen Arteon, czyli nadjeżdżająca flagowa limuzyna niemieckiej marki. Potwierdzono już, że auto powstaje i trafi do Europy. Oby nie podzieliło losu Phaetona, który okazał się kompletną porażką marketingową.
O porażce marketingowej nie może mówić natomiast Mazda, która rozpoczęła produkcję nowego CX-5. Odnoszący duże sukcesy w Europie i w Polsce mały SUV wygląda świetnie. Tego samego nie można powiedzieć o Alfa Romeo Stelvio w bazowej wersji. Włoski SUV na pierwszych zdjęciach prezentował się znakomicie, ale Alfa przyozdobiła go pakietami (wersja QV), które nadawały mu charakteru. Miejmy nadzieję, że zdjęcia nie w pełni oddają rzeczywistość.
Jedyną znaczącą premierą w tym tygodniu była zupełnie nowa Fiesta. Ford nazywa ją najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem w swojej klasie. Z zewnątrz auto nabrało spokojniejszego wyglądu. Mniej wyraziste jest też wnętrze. To, co nieszczególnie przypadło nam do gustu w przypadku karoserii, bardzo odpowiada nam w środku. Sądząc po Waszych komentarzach na naszym profilu facebookowym , nie różnimy się w opiniach.
Co jeszcze działo się w świecie motoryzacji? Euro NCAP rozbiła kolejne samochody, Pirelli pochwaliło się najnowszym kalendarzem, a Volkswagen zapowiedział rewolucję w swojej gamie modelowej.
My szczególnie polecamy Wam nasze testy: Filip jeździł Toyotą C-HR, Piotrek - Skodą Kodiaq, Darek - Porsche Boxsterem S, a instruktor Janusz Dudek przetestował dla nas Porsche 911 Carrera S z manualną skrzynią biegów. Na skończonej lekturze zajrzyjcie jeszcze do zestawienia przygotowanego przez Janka, w którym pisze o używanych SUV-ach i crossoverach w cenie nieprzekraczającej 30 tys. zł.