Wydanie weekendowe | Nasze podsumowanie tygodnia

Delikatnie ospały w świecie motoryzacji tydzień dobiega końca. To, że mieliśmy do czynienia z jedną znaczącą premierą nie oznacza jednak, że na moto.pl nic się nie działo!

Na początku tygodnia zazdrościliśmy niemieckiej drogówce przygotowanego dla niej Mustanga. Bo choć to jedynie popis tunera, to trzeba przyznać, że Fordowi w policyjnym wdzianku jest do twarzy. Do twarzy z laurem zwycięzcy WCOTY 2017 będzie na pewno jednemu z siedmiu pozostałych w plebiscycie finalistów - w gronie najlepszej siódemki nie znalazły się auta typowane przez nas nieco ponad tydzień temu w "Dwóch zdaniach". Kto Waszym zdaniem zdobędzie nagrodę w tej edycji konkursu? Konkurencja jest zażarta. W jednym z nadchodzących konkursów w szranki może stanąć Volkswagen Arteon, czyli nadjeżdżająca flagowa limuzyna niemieckiej marki. Potwierdzono już, że auto powstaje i trafi do Europy. Oby nie podzieliło losu Phaetona, który okazał się kompletną porażką marketingową.

O porażce marketingowej nie może mówić natomiast Mazda, która rozpoczęła produkcję nowego CX-5. Odnoszący duże sukcesy w Europie i w Polsce mały SUV wygląda świetnie. Tego samego nie można powiedzieć o Alfa Romeo Stelvio w bazowej wersji. Włoski SUV na pierwszych zdjęciach prezentował się znakomicie, ale Alfa przyozdobiła go pakietami (wersja QV), które nadawały mu charakteru. Miejmy nadzieję, że zdjęcia nie w pełni oddają rzeczywistość.

Jedyną znaczącą premierą w tym tygodniu była zupełnie nowa Fiesta. Ford nazywa ją najbardziej zaawansowanym technologicznie samochodem w swojej klasie. Z zewnątrz auto nabrało spokojniejszego wyglądu. Mniej wyraziste jest też wnętrze. To, co nieszczególnie przypadło nam do gustu w przypadku karoserii, bardzo odpowiada nam w środku. Sądząc po Waszych komentarzach na naszym profilu facebookowym , nie różnimy się w opiniach.

Co jeszcze działo się w świecie motoryzacji? Euro NCAP rozbiła kolejne samochody, Pirelli pochwaliło się najnowszym kalendarzem, a Volkswagen zapowiedział rewolucję w swojej gamie modelowej.

My szczególnie polecamy Wam nasze testy: Filip jeździł Toyotą C-HR, Piotrek - Skodą Kodiaq, Darek - Porsche Boxsterem S, a instruktor Janusz Dudek przetestował dla nas Porsche 911 Carrera S z manualną skrzynią biegów. Na skończonej lekturze zajrzyjcie jeszcze do zestawienia przygotowanego przez Janka, w którym pisze o używanych SUV-ach i crossoverach w cenie nieprzekraczającej 30 tys. zł.

Więcej o:
Copyright © Agora SA