Volkswagen | Filtry cząstek stałych nie tylko w dieslach

Od 2017 roku Volkswagen będzie montował filtry cząstek stałych we wszystkich samochodach z silnikami TSI i TFSI
Nowy silnik 1.5 TSI od VolkswagenaNowy silnik 1.5 TSI od Volkswagena

Volkswagen wciąż walczy z efektami afery Dieselgate. Pod względem sprzedaży idzie mu doskonale. W pierwszym półroczu w ujęciu globalnym przegonił Toyotę, stając się numerem 1 na świecie. Równie dobrze radzi sobie w Polsce - w czerwcu samochody Volkswagena były najczęściej rejestrowanymi nowymi autami w naszym kraju. Skoda musiała zadowolić się drugim miejscem. Jednak sprzedaż to jedno, a wizerunek - drugie.

Strategia Volkswagena zakłada wędrówkę w stronę samochodów elektrycznych. To jednak dość odległa perspektywa. Do tego czasu Niemcy chcą obniżyć emisję szkodliwych substancji w swoich samochodach. Prócz naprawy oprogramowania w felernych dieslach, Volkswagen chce od 2017 r. montować filtr cząstek stałych w każdym samochodzie wyposażonym w silnik TSI lub TFSI. Dotyczy to zatem nie tylko samochodów z logo Volkswagena, ale również Skody, Audi, etc.

- Filtr cząstek stałych do silników Diesla jest sprawdzonym rozwiązaniem, które stosuje się od dawna. Filtr cząstek benzyny pozwoli zmniejszyć emisję cząstek stałych w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa nawet o 90 proc. - powiedział dr Ulrich Eichhorn, Dyrektor Działu Badań i Rozwoju Grupy Volkswagen. - W wyniku potrzeby dalszego wzrostu wydajności silników przy jednoczesnym obniżeniu emisji CO2, w nowoczesnych silnikach benzynowych konieczne jest zastosowanie filtra cząstek stałych w standardzie, aby osiągnąć wymagany poziom emisji - dodał.

Do 2022 roku liczba samochodów Grupy Volkswagen wyposażonych w tę technologię może wynieść nawet siedem milionów. Proces wdrażania do produkcji silników z filtrem cząstek stałych benzyny rozpocznie się w czerwcu 2017 roku wraz z uruchomieniem produkcji 1.4-litrowego silnika TSI - przeznaczonego do napędu nowego Volkswagena Tiguana - oraz dwulitrowej jednostki napędowej TFSI do Audi A5.

ZOBACZ TAKŻE:

Skoda Octavia 1.0 TSI | Pierwsza jazda | Mocny punkt w gamie

Skoda Octavia 1.0 TSI | Pierwsza jazda | Mocny punkt w gamie

Więcej o:
Komentarze (14)
Volkswagen | Filtry cząstek stałych nie tylko w dieslach
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Jonx

    Oceniono 10 razy 8

    Dawno się tak nie ubawiłem: "Filtr cząstek stałych do silników Diesla jest sprawdzonym rozwiązaniem" - hahahahahaahhaaaaaaaa

  • Gość: ww4ye56uye5

    Oceniono 12 razy 8

    Do wszystkich inżynierów którzy głowią się i troją jak tu zmniejszyć poziom emisji, czy zastosować AdBlue, czy może filtr cząstek stałych,a może jedno i drogie, albo skonstruować silnik 0,5 z czterema turbinami, albo zastosować potrójny układ katalizatorów, a może skonstruować układy hybrydowe itp itd. NIE KU**A. Drodzy koledzy po fachu, na świecie istnieją dwa prawie w 100% czyste paliwa, jedno to WODÓR, Honda i Toyota ma już opracowaną technologię, w dodatku Toyota zgodziła się udostępnić tą technologię bezpłatnie. Drugie paliwo to LPG, polskie firmy mają opracowane bardzo dobre instalację 5 generacji, na pewno by zgodzili się na współpracę + zmodernizowane głowice aby wytrzymywały spalanie w wyższych temperaturach i koniec. Koniec z problemami ekooszołomów. No ale...Jest problem, na wodorze i LPG nie da się zarobić na kosztownych naprawach, a przecież zawsze chodzi o pieniążki a nie jakąś tam przyrodę.
    PS Zgadnijcie ile kosztuje nowy sprawny układ wydechowy do Audi Q7 4,2 TDI, 12 tysięcy złotych, a gdyby nie zapychające się filtry taki układ nie wytrzymywałby 200tyś tylko 500tyś. A o koszcie napraw SCR'u już lepiej nie wspominać, bo to 10x bardziej skomplikowany układ od PDF'ów.

  • Gość: eb

    Oceniono 14 razy 8

    jakos trzeba oczyszczać spalony olej silnikowy

  • Gość: gargamel

    Oceniono 11 razy 7

    TSI - Tylko Serwis Idioto

  • Gość: ASD

    Oceniono 6 razy 4

    "- Filtr cząstek stałych do silników Diesla jest sprawdzonym rozwiązaniem, które stosuje się od dawna. "
    Od dawna to te filtry leżą już na skupie metali kolorowych szanowny panie dyrektorze.

    "Filtr cząstek benzyny pozwoli zmniejszyć emisję cząstek stałych w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa nawet o 90 proc. "
    Też mi sztuka, to tak jak powiedzieć że rosyjskim uczonym udało się całkowicie wyeliminować problem tornad na Syberii. Skoro sadzy w spalinach silnika ZI jest tyle co nic to walka z tym jest bez sensu. No chyba że TSI kopcą jak szalone, to niech sie teraz sami martwią.

  • Gość: modernista

    Oceniono 12 razy 2

    Szkoda, wydawało mi się, że Vw jako jeden z nielicznych, obok Mercedesa sprzeciwił się ekoterrorowi nie decydując się na montaż klimatyzacji z toksycznym czynnikiem. Niestety padł właśnie jeden z ostatnich bastionów normalności, teraz już został tylko Mercedes. Reszta nowych aut to obecnie śmiertelne jeżdżące półapki. Jeżeli przy jakimkolwiek wypadku dojdzie do rozszczelnienia klimy, to nowy cudowny ekologiczny czynnik zawierający toksyczny fluor, zeżre nas od środka.

  • liczbynieklamia

    Oceniono 9 razy 1

    Należy zauważyć, że filtr cząstek stałych w silniku o zapłonie iskrowym powinien być znacznie bardziej bezproblemowy od takich filtrów w silnikach o zapłonie samoczynnym, gdyż diesle emitują znacznie więcej cząstek stałych - ergo, zapchanie filtra w silniku benzynowym będzie trwało wielokrotnie dłużej i będzie więcej okazji do jego wypalenia. Nie znaczy to oczywiście, że w ramach oszczędności o wartości 3 eurocentów VW nie zrobi czegoś, co spowoduje że i w silnikach benzynowych będą problemy.

  • 4slash

    Oceniono 2 razy 0

    Z tego co słyszałem nowy silnik TSI ma mieć podobno 1,5 pojemności.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX