Suzuki Ignis | W polskich salonach już w styczniu

Suzuki Ignis, najnowszy crossover marki, zadebiutuje na europejskiej ziemi podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Do Polski przyjedzie na początku 2017 r.
Suzuki Baleno Suzuki Baleno | Miejskie auto z aspiracjami

Na razie Suzuki nie ujawniło zbyt wielu szczegółów technicznych swojego nowego crossovera. Wiemy tylko, że - podobnie jak Baleno - auto będzie dostępne w wersji hybrydowej typu "mild hybrid".

Suzuki swoje hybrydy ochrzciło mianem SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). Jest to układ w którym z silnikiem benzynowym 1,2 Dualjet współpracuje alternator zespolony z rozrusznikiem. Wspiera on silnik podczas ruszania i przyspieszania. Układ ten pomaga zaoszczędzić średnio 0,4 litra paliwa na każde sto kilometrów.

Jeżeli z Baleno zostanie zapożyczona także druga jednostka napędowa, to możemy się spodziewać silnika BoosterJet. Ma on trzy cylindry, turbosprężarkę, litr pojemności i w Baleno oferował 111 KM.

W przedpremierowych informacjach prasowych Suzuki często wspomina o wysokiej funkcjonalności nowego modelu. Przy projektowaniu małego crossovera Japończycy wykorzystali swoje "długoletnie i bogate doświadczenie w zakresie budowania samochodów kompaktowych". Płyta podłogowa zapewni odpowiednią twardość przy zachowaniu niskiej masy. Co dokładnie ma nowe Suzuki do zaoferowania, dowiemy się już niedługo.

Suzuki Ignis oficjalnie zadebiutuje w Europie podczas Salonu Samochodowego w Paryżu (start 1 października). Marka zapewnia, że do sprzedaży crossover trafi już w styczniu 2017 r. Również nad Wisłą.

ZOBACZ TAKŻE:

Suzuki SX4 S-Cross | Ceny w Polsce | Wyraźnie tańszy od konkurentów

Suzuki SX4 S-Cross

Więcej o:
Komentarze (17)
Suzuki Ignis | W polskich salonach już w styczniu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • edimerc

    Oceniono 34 razy 30

    "Płyta podłogowa zapewni odpowiednią twardość przy zachowaniu niskiej masy.". Sztywność synu, chodzi o sztywność. Zamiast męczyć się na jakimś kulturoznawstwie czy innej socjologii, skoro zapragnąłeś zostać dziennikarzem motoryzacyjnym, trzeba było chociaż licencjat zrobić z mechaniki. Umiejętność włączenia translatora to jednak mało.

  • Gość: jk

    Oceniono 18 razy 10

    jak by był rozsadny 1.5 lub 1.6 to by było całkiem fajne autko, a tu 1.0 turbo i trzeba bedzie żyłować nie jeździć

  • hunkyyankee

    Oceniono 7 razy 5

    Autor jest inżynierem mechaniki. Takich mamy inżynierów - żadnych.

  • Gość: kktr

    Oceniono 7 razy 5

    Auto zapowiada się bardzo fajnie, ładny przód - czemu s-cross nie może mieć takiego?. W Japonii już jest, ma 18 cm prześwitu, jedynym konkurentem pod tym względem będzie Dacia Sandero Stepway. Ale Ignis ma wersję 4wd - nie ma na europejskim rynku podobnego auta, takiej miniterenówki. Pytanie tylko, jaka cena. Stary Ignis kosztował 40 tys. w salonie.

  • dublet

    Oceniono 1 raz 1

    Z tym smart hybrid to jest tak, że różnica w cenie z porównywalnym benzyniakiem zwróci się po przejechaniu 170 tys. km! No, ale potem już będzie z górki...

  • joymachine

    Oceniono 11 razy 1

    Czy Japonia opuści silniki wolnossące? To byłoby smutne :(

  • Gość: ZnawcaAłdi

    0

    Wygląda, jakby miał silnik z tyłu (jak nowe Twingo). Świadczy o tym ciężka stylizacja tyłu oraz klapa przednia, która wygląda na odsuwaną a nie pochylaną (zagłębienia w karoserii po bokach).

  • piotr33k2

    Oceniono 8 razy 0

    nie wróże sukcesu tym silnikom ,o bezawaryjnosci i długowiecznosci silników suzuki porównywalnych pod tym względem z duzo droższą hondą trzeba bedzie zapomnieć.

  • bolo2002

    Oceniono 8 razy -2

    Silniki do bani! Tyłek tez brzydki i krótki , jak dostanie w kuper to go sprasuja !
    Dla mnie be....Wolę Peugota 2008 i nowego SUVa 3008/genialnie piękny i supersilniki!/
    Nie mówiąc o Mazdzie CX-3/bezkonkurencyjna wg mnie /

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX