Sportowa Kia na ostatniej prostej

Kia zabiera się do swojego sportowego modelu jak pies do jeża. Koncepcyjną Kię GT zaprezentowano w 2011 roku i o projekcie zrobiło się cicho. Wszystko wskazuje jednak na to, że oczekiwanie zakończy się już w przyszłym roku
Kia Niro Kia Niro | Ceny w Polsce | Hybrydowy crossover nad Wisłą

Koncepcyjna Kia GT to projekt pięknego, czteromiejscowego, sportowego samochodu z napędem na tylną oś. Jak podkreślali twórcy, "GT ma łączyć przeszłość, dawną stylistykę koreańskiej marki, z odważnym spojrzeniem w przyszłość". Auto zaprezentowano w 2011 roku i od tamtego czasu mało się działo w temacie sportowej Kii.

Ostatnie doniesienia z Korei mówią jednak o zbliżającej się premierze. Podobno Kia ma trafić do sprzedaży już w przyszłym roku. Potwierdzają to też zdjęcia szpiegowskie - sportowy model został już kilkukrotnie przyłapany na drogach. Niestety, miał na sobie mocny kamuflaż.

Prototyp sportowej Kii

Prototyp sportowej Kii

Stylistycznie nowa Kia (nie znamy jeszcze nazwy) ma garściami czerpać z GT. Wiemy, że będzie to samochód 4-drzwiowy. Wielu oczekiwało rasowego dwudrzwiowego coupe, ale taką ewentualność wykluczył Peter Schreyer (szef projektantów marki). Określił je mianem auta zbyt niszowego.

Wciąż nie mamy też oficjalnych informacji o jednostkach napędowych. Najczęściej mówi się o dwulitrowym, turbodoładowanym silniku benzynowym o mocy 315 KM z innego konceptu, GT4 Stinger.  Ofertę uzupełni 2,2-litrowy diesel o mocy 197 KM. Na szczycie ma znaleźć się turbodoładowana V-szóstka o mocy 380 KM.

Wydaje się, że Kia może zaprezentować produkcyjną wersję GT już w październiku, podczas Salonu Samochodowego w Paryżu.

Źródło: Autocar

ZOBACZ TAKŻE:

Kia Telluride | Nowa linia stylistyczna?

Kia Telluride

Więcej o:
Komentarze (6)
Sportowa Kia na ostatniej prostej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • graveir

    Oceniono 2 razy 0

    Bardzo jestem ciekaw 2 rzeczy: jak to będzie jeździć (a może całkiem nieźle, bo ma platformę z Genesisa z dość znaczną ilością wahaczy - o ile Kia poświęciła stosowną ilość czasu na dostosowanie tego zawieszenia, to może być fajnie) i czy nie przegną z ceną - ten model, oczywiście, powinien być pozycjonowany nad Optimą, ale już topowa Optima GT (z dość dużą ilością wyposażenia) jest bardzo droga, bo kosztuje 150k. Jeśli ustawią cenę porządnie wyposażonej Kii GT choćby na tym samym poziomie, co topowa Optima, to mają szansę zgarnąć trochę klientów chętnych na Audi A5 i BMW 3GT. Bo w to, że od VW CC będzie to lepsze, to nie wątpię w najmniejszym stopniu.

  • bolo2002

    Oceniono 5 razy -1

    No i sprzedadza 15 sztuk/rok. A w nastepnym roku 19 sztuk, więc przyrost b. duzy , bo az 26%. I pytanie-a po co to Kowalskiemu. Kowalski i tak wybierze uzywanego VW z Niemiec !

  • flat_hu

    Oceniono 10 razy -2

    "Ofertę uzupełni 2,2-litrowy diesel o mocy 197 KM"

    Uff, już się bałem, że nie będzie śmierdzącego, klekoczącego diesla - czym korposzczurki i menago średniego szczebla mieliby wtedy jeździć? Czym mieszkańcy wsi za 15 lat mieliby jeździć? Dobry ruch ze strony KIA!

    --
    www.moto-biznes.pl - dla inżynierów przez inżynierów

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX