Dieselgate mu niestraszny. Volkswagen wyprzedza Toyotę

Koncern Volkswagen od zeszłego roku zmaga się ze skutkami ogromnej afery z manipulacją wynikami emisji spalin w silnikach TDI. Dieselgate nie przeszkodził jednak w świetnej sprzedaży
Volkswagen Tiguan W Polsce również nie ma mocnych na Volkswagena

Walka o miano największego koncernu samochodowego to od dawna starcie trzech gigantów - Volkswagena, General Motors i Toyoty. Ostatnie lata to okres dominacji Toyoty, której po piętach deptał VAG. General Motors zamykało podium.

Na półmetku tego roku Volkswagen zdetronizował Toyotę i sprzedał aż 5,12 mln aut. Co ważniejsze dla Niemców, VAG jako jedyny odnotował wzrosty sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Tak wygląda sprzedaż trzech gigantów w pierwszej połowie 2016 r.:

Volkswagen - 5,12 mln sprzedanych aut (+1,5%)

Toyota - 4,99 mln sprzedanych aut (-0,6%)

General Motors - 4,76 mln sprzedanych aut (-1,2%)

Po pierwszej połowie 2015 r. Volkswagen również znajdował się na czele. Jednak późniejsze problemy z silnikami TDI pozwoliły Toyocie odrobić straty. Czy w 2016 r. Niemcy w końcu pokonają Toyotę?

Globalna sprzedaż w całym 2015 r.:

Toyota - 10,15 miliona sprzedanych aut

Volkswagen - 9,9 miliona sprzedanych aut

General Motors - 9,8 miliona sprzedanych aut

Nowa strategia Volkswagena

Po głośnej aferze Dieselgate Volkswagen przyjął zupełnie nową strategię, której głównym mianownikiem są samochody elektryczne. Inżynierowie z Wolfsburga mają skupić się na dalszym rozwijaniu sprawdzonej modułowej platformy konstrukcyjnej MQB, aby dostosować ją do hybrydowych samochodów typu plug-in i w pełni elektrycznych konstrukcji. Wszystkie marki koncernu mają połączyć siły, żeby opracować zestaw do budowy elektrycznych aut klasy kompaktowej. Na ich bazie powstaną samochody różnej klasy (od osobówek do małych dostawczaków) o zasięgu od 250 do 500 km ma jednym ładowaniu.

ZOBACZ TAKŻE:

Volkswagen Crafter | Zupełnie nowy dostawczak z Polski

Volkswagen Crafter

Czy Twoim zdaniem Volkswagenowi uda się w tym roku pokonać Toyotę?
Więcej o:
Komentarze (75)
Dieselgate mu niestraszny. Volkswagen wyprzedza Toyotę
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hr.kalashnikoff

    Oceniono 26 razy 10

    Schwindelwagen jest w dołku i nie wiadomo czy kiedykolwiek się wykopie, a tu taka bezczelna, że aż komiczna reklama buahahaha

  • flat_hu

    Oceniono 63 razy 9

    Szczerze - nie wiem kto kupuje VW i Skody.

    Kupując ostatnio auto, przeglądałem ceny, silniki, długość gwarancji.

    I co? VW i Skoda są zupełnie nieopłacalne!

    Po
    1. Ceny wyższe niż u Japończyków/Koreańczyków
    2. Gwarancja dużo krótsza niż u konkurencji. KIA 7 (oczywiście z milionem gwiazdek, ale jak blok silnika pęknie to w KIA jest nadzieja na naprawę, w VW - 0 nadziei). Mazda ma opcję chyba za tysiaka o kolejne 3 lata. Toyota podobnie.
    3. Opinia - przed zakupem pogadałem ze znajomym laweciarzem. KIA - model w końcu który kupiłem -wiózł na lawecie 2 razy. VW - mówi, że rekord to 7 dziennie! VW, Skoda i Audi - najczęściej wożone furki na jego lawecie (VW zwłaszcza te duże, Touragi itp).
    4. Silniki - no robić silnik 1.0 albo 1.2 który ma 120+ koni? Przecież to nie ma prawa wytrwać dłużej niż te 100.000km. Choćby skały srały...
    5. Aha, i nie interesowały mnie w ogóle silniki diesla (ze względu na ich nietrwałość + fakt, że trują dużo bardziej niż osobówki i do tego nie lubię tego hałasu - w mojej benzynówce najgłośniejszą rzeczą na światłach jest wentylacja - ale to i tak na 3 poziomie i wyżej), więc tutaj się nie wypowiadam.

    Więc nie wiem co motywuje ludzi do kupna VW/Skody. Naprawdę.

  • zgryzliwy1

    Oceniono 13 razy 7

    Toyota wreszcie zdetronizowana ?
    nooo, calkiem jak w poprzednim .....polroczu a po calym roku wyszla kicha
    poczekajcie z tym "obwieszczeniem" jeszcze pol roku

  • Gość: staszek

    Oceniono 11 razy 5

    Od siebie dodam tylko tyle, że firma w której pracuje od kilkunastu lat zawsze użytkowała "psujące się" francuskie....
    W 2013 roku postawiono na "porządne niemieckie" ze znaczkiem VW i rozczarowanie przyszło bardzo szybko.
    Mimo wydawało by się namacalnej lepszej jakości wykonania wnętrza, ergonomii, prowadzenia, w ogólnym rozrachunku psują się tak samo, a nawet częściej, bo kaliber awarii poważniejszy i dłuższe przestoje w serwisie.
    Nie będę pisał co już było wymieniane przy stosunkowo niewielkich przebiegach jak na auta firmowe, które po prostu muszą pracować..... dosłownie kpina.
    Naprawdę jeśli ktoś dalej żyje czasami starego Passata B3,B4, Golfa II,III, Transportera T4, LT, może się bardzo rozczarować trwałością "nowych" VW.

  • diw_iw

    Oceniono 13 razy 5

    to oni chyba licza te, ktore beda wymieniac w stanach przez dieselgate. Niestety, ale VW sie skonczylo, nie ma silnika, ktory by za soba przemawial. Honda wolnossaca, toyota, diesel. Niestety vw, audi, skoda, slabiutkie. Moga tam dorzucac nawet babke, ktora w czasie jazdy masuje prostate, ale co z tego jak samochod stanie na autostradzie, a silnika trzeba zbierac przez ostatnie pol kilometra...

  • Gość: hard

    Oceniono 43 razy 5

    Może w tej chwili być na pierwszym miejscu, ale ludzie lubią Toyoty ze względu na to, że są to samochody dobre i trwałe. Skoro mają miano "bezawaryjnych" to coś w tym musi być

  • japka_putina

    Oceniono 8 razy 4

    VW od kilkunastu lat starał się za wszelką cenę zostać numerem 1. Dosłownie za wszelką, afera z oszustwami w USA jest tego dobrym przykładem. Ogromne koszty afery mogą spowodować, że sukces nie będzie trwały, bo Toyota po lekcji z pedałami gazu i zamiataniem problemu pod dywan zrozumiała, że w tej konkurencji nie opłaca się wygrywać za wszelką cenę, ale to nie znaczy, że Toyota zrezygnowała ze swoich ambicji. Wcześniej podobną lekcję przerobił GM, którego dzisiaj by nie było wcale, gdyby nie wielomiliardowa pomoc Wuja Sama, ogłoszenie niewypłacalności i restrukturyzacja zostawiająca wierzycieli na lodzie. W każdym razie można założyć, że pozycja największego producenta samochodów na świecie nie ułatwi VW minimalizowania odszkodowań, jakich domagają się klienci i akcjonariusze. W branży motoryzacyjnej też przyszły ciekawe czasy.

  • karrampa

    Oceniono 12 razy 4

    Kiedy odszkodowania za oszukiwanie klientów ? Dlaczego Polacy traktowani są w tej sprawie jak klienci drugiej kategorii w porównaniu z Amerykanami ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX