Ford Kuga ST-Line | SUV z pazurem

Ford konsekwentnie rozbudowuje gamę modeli ST-Line. To oferta przeznaczona dla wszystkich, którzy chcą mieć drapieżnie wyglądające auto, ale niekoniecznie potrzebują setek koni pod maską
Nowy Ford Focus (render) Czas na nowego Forda Focusa

Ford Kuga ST-Line to kolejny model w rodzinie. Kompaktowy SUV dołączył do Mondeo, Fiesty i Focusa. Wersje ST-Line w Fordzie oznaczają tylko pakiet stylistycznych, sportowych poprawek. Nie ma co liczyć na zastrzyk koni mechanicznych pod maską albo podkręcone osiągi.

Silniki | Moc i osiągi bez zmian

Jak podaje producent, Kuga ST-Line będzie dostępna z wieloma silnikami do wyboru. Polscy klienci mogą liczyć na nową wysokoprężną jednostkę TDCI (1,5 l i 120 KM), dwa większe diesle (2.0 TDCI, 150 albo 180 KM) oraz benzynowe, 1,5-litrowe EcoBoosty (120, 150 lub 182 KM).

Standardowo Kuga to przednionapędówka. W mocniejszych wersjach silnikowych dostępny jest napęd Ford Intelligent AWD. Napęd 4x4 to standard dla 2.0 TDCI (180 KM) oraz 1.5 EcoBoost (182 KM), a także opcja dla diesla 2.0 TDCI (150 KM).

ST-Line | Czyli co dokładnie?

ST-Line to pakiet stylistyczny inspirowany sportowymi autami, przygotowywanymi przez Ford Performance. Klienci dostaną m.in. ciemniejszy grill (wykończony Ebony Black); nowe wloty powietrza z dołu (struktura plastra miodu), ostrzejsze światła; nakładki na zderzaki i boczne progi; przyciemnione reflektory, nowe ciemniejsze felgi (18 albo 19 cali); oznaczenia "ST-Line"; ozdobną listwę czy wykończenie detali w kolorze nadwozia.

We wnętrzu nie zabraknie oczywiście sportowych foteli (częściowo pokryte skórą), kontrastujących przeszyć, sportowej kierownicy i dźwigni zmiany biegów, aluminiowych nakładek na pedały czy czarnej podsufitki.

Oprócz typowego, ostrzejszego  makijażu inżynierowie Forda zmniejszyli prześwit o 10 mm i zestroili auto bardziej sportowo. Wspomaganie kierownicy EPAS zostało ustawione pod bardziej precyzyjną jazdę i ma dostarczać "sportowych wrażeń". Pogrzebano też przy zawieszeniu -grubsze stabilizatory, sztywniejsze tuleje (zapożyczone z Focusa), a także dostrojone sprężyny i amortyzatory.

Modele Ford ST-Line mają dawać wiele przyjemności z eksploatacji, dlatego dopilnowaliśmy, aby pierwszy SUV Forda o sportowych osiągach oferował podobne właściwości jezdne, co modele Fiesta ST-Line, Focus ST-Line i Mondeo ST-Line. - mówi główny inżynier odpowiedzialny za projekt Kugi ST-Line.

Ceny pakietu dla Kugi na razie pozostają tajemnicą.

Ford uderza w klasę premium

W ostatnich tygodniach możemy obserwować zwiększoną aktywność Forda nie tylko w przypadku rodziny ST-Line. Błękitny owal postanowił zaatakować też klasę premium. Na rynku już niedługo pojawią się nowe Fordy Vignale - o luksusowej Kudze możecie przeczytać TUTAJ.

ZOBACZ TAKŻE:

Ford KA+ | Mocny atak Forda na segment mieszczuchów

Ford KA+

Więcej o: