Galeria | Bugatti Chiron miał wyglądać zupełnie inaczej

Bugatti początkowo planowało, by wygląd następcy Veyrona był znacznie bardziej futurystyczny. Ujawniono właśnie pierwsze szkice Chirona
Skoda Superb Skoda Superb | Czeskie kombi kontra supersamochody

Chiron ze szkicu to pierwszy pomysł na następcę Veyrona Sashy Selipanova, szefa stylistów marki. Linia boczna i tył auta ze szkicu są bardzo zbliżone do produkcyjnej wersji superauta. Największe zmiany to oczywiście przód Chirona - Selipanov w swojej wizji postawił na bardzo futurystyczny wygląd. W oczy rzuca się przede wszystkim brak klasycznych reflektorów i cztery potężne wloty powietrza.

Selipanov przeszedł do Bugatti w 2014 roku i to on odpowiada za koncepcyjne Vision GT oraz finalnego Chirona. Wcześniej (w latach 2010-2014) pracował dla Lamborghini i był jednym z głównych projektantów Huracana. Fachu uczył się jako stażysta w Mazdzie, a potem trafił pod skrzydła koncernu Volkswagen.

Dla porównania w naszej galerii zamieszczamy także zdjęcia Chirona w ostatecznej wersji. Który pomysł na supersamochód Wam się bardziej podoba?

Bugatti Chiron

Nowy król supersamochodów

Sercem Chirona jest potężny 8-litrowy poczwórnie doładowany silnik W16 o mocy 1500 KM i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maksymalna moc dostępna jest przy 6700, a moment w przedziale 2000-6000 obrotów na minutę. Jednostka współpracuje z przeprojektowanym dwusprzęgłowym automatem o siedmiu przełożeniach. Moc trafia oczywiście na wszystkie koła supersamochodu.

Osiągi nowego Bugatti mogą przyprawić o zawrót głowy. A trzeba wspomnieć, że Francuzi od razu zapowiedzieli, że to dopiero wstęp. Już za jakiś czas powstanie wersja Super Sport, która pokusi się o bicie rekordów świata.

0-100 km/h - mniej niż 2,5 sekundy

0-200 km/h - mniej niż 6,5 sekundy

0-300 km/h - mniej niż 13,6 sekundy

Prędkość maksymalna - 420 km/h

ZOBACZ TAKŻE:

Koenigsegg Regera | Bugatti Chiron na celowniku

Koenigsegg Regera

INNE LINKI

Jadowity Hennessey znowu podgryza Bugatti Veyrona

Bugatti Chiron | Cesarz powrócił!

Lamborghini Centenario | Tak powinien wyglądać supersamochód!

Aston Martin DB11 | Nie ma go na rynku, a złożono już 1 400 zamówień

Więcej o:
Komentarze (9)
Galeria | Bugatti Chiron miał wyglądać zupełnie inaczej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • mikron

    Oceniono 2 razy 2

    fajnie, ma lusterka w kolorze nadwozia w standardzie.

  • Dominiq Louboutin

    Oceniono 2 razy 0

    Nic dziwnego, że nie zrobili modelu finalnego z takim ryjkiem a'la Mig-15 jak w prototypie, toć to nie ma silnika odrzutowego.

  • Gość: Gregor

    Oceniono 1 raz -1

    Szkice piękne, mogło być bardzo dynamiczne, wręcz rewolucyjne nadwozie. Wersja finalna to niestety niemal standard, jak na samochody tej klasy oczywiście.

  • Gość: none

    Oceniono 1 raz -1

    Ten kluczyk jakiś taki... VAGowski. Prawie jak do Skody...

  • bmxrider

    Oceniono 3 razy -1

    Po co koncerny samochodowe zatrudniają artystów kreślarzy, którzy wykonują takie imponujące szkice, pełne polotu i finezji, skoro jedyne, JEDYNE co z tych szkiców zostaje wykorzystane, to mniej więcej rozmieszczenie poszczególnych elementów ? Przecież te wszystkie auta kompletnie nie reprezentują ich wersji rysunkowych. Najszybsze objaśnienie zdjęcie pierwsze: grill kształtny, współgrający z otoczeniem vs zdjęcie ostatnie, grill kojarzący się z URSUSEM, tandeta kompletna. I tak jest dokładnie z każdym jednym elementem.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX